Sky Princess, wycieczkowiec o długości 330 metrów został oficjalnie największym cruiserem odwiedzającym Gdynię. Jednostka zawinęła do portu we wtorek rano i odpłynęła po 9-godzinnym przystanku.
Do tej pory największym statkiem, który przypłynął do Gdyni był mierzący przeszło 325 metrów Norwegian Getaway. Sky Princess - wycieczkowiec nazywany "Księżniczką" wszedł do gdyńskiego portu we wtorek, 17 maja, tuż przed godziną 9:00. Jednostka pobiła poprzedni rekord o ponad 4 metry. Sky Princess to jeden z najnowszych cruiserów renomowanego operatora Princess Cruises.
Wycieczkowiec przypłynął do Gdyni prosto z brytyjskiego portu w Southampton. Postój w Gdyni był dość krótki, jednak dla fanów wycieczkowców jest dobra wiadomość - Sky Princess w tym sezonie jeszcze dwukrotnie odwiedzi Gdynię. Zgodnie z terminarzem portu będzie to miało miejsce 20 lipca oraz 6 września.
330-metrowa jednostka składa się z 19 pokładów, 1780 kabin, z czego zdecydowana większość z balkonami. Może pomieścić na swoim pokładzie ponad 3,5 tysiąca pasażerów oraz 2 tysiące członków załogi.
Na pokładzie Sky Princess na pasażerów czekają imponujące atrakcje, np. multimedialne widowiska w parku fontann, pokazy filmowe, taras spacerowy z widokiem na morze, restauracje, butiki, kawiarnie, spa i odkryte baseny. Najmłodsi goście również nie będą mogli narzekać na nudę - dla nich przygotowane są kluby dla dzieci oraz obiekty sportowe.
Sky Princess🚢 to drugi co do rozmiarów wycieczkowiec, jaki gościmy w tym roku #wGdyni. Z długością 329,81 m ustępuje jedynie MSC Fantasia (333,30 m), który otworzył tegoroczny sezon. „Księżniczka Nieba” cumuje przy nabrzeżu Francuskim do godz. 19.00.
— Gdynia (@MiastoGdynia) July 11, 2023
Fot. Kamil Złoch pic.twitter.com/75gdEr8Fvv
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów