Od dzisiaj (20 września) o piątku (20-23 września) trwa Kongres Gospodarki Morskiej Portu Gdynia im. Tadeusza Wendy. Wydarzenie odbywa się w sali koncertowej Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ul. Rotterdamska 9).
Patronem wydarzenia jest Tadeusz Wenda, genialny projektant gdyńskiego portu, przez 17 lat był naczelnikiem Biura Budowy Portu.
Do udziału w kongresie Port Gdynia zaprosił przedstawicieli nauki, biznesu i kultury. Wydarzenie jest więc pretekstem do dyskusji na temat Portu Gdynia widzianego dawniej i dziś.
Podczas pierwszego panelu, "Łańcuch transportu intermodalnego w Polsce wobec bieżących zakłóceń i przyszłych wyzwań gospodarczych, społecznych i klimatycznych", którą prowadził dziennikarz Intermodal News, uczestnicy rozmawiali o tym, czy i jak globalne wydarzenia, takie jak pandemia i wojna w Ukrainie wpłynęły na funkcjonowanie łańcuchów dostaw i pracę samego Portu Gdynia, oraz czy w branży należy spodziewać się stabilizacji.
W drugiej części, poświęconej CRS i społecznej odpowiedzialności biznesu, dyskutowano o tym, jak firmy powinny budować swoje działania CSR, żeby wiązały się z pożytkiem dla społeczeństwa, samej firmy, oraz były pozytywnie oceniane.
Podczas trzeciego panelu "Zielone rozwiązania w branży morskiej", który prowadził nasz redakcyjny kolega, Jakub Milszewski, uczestnicy zastanawiali się jakie najważniejsze inicjatywy ekologiczne i środowiskowe wyłaniają się z gąszcza nowych przepisów.
Rozmawiano m.in. na temat projektów, które w kwestii ochrony środowiska i dekarbonizacji realizuje Port Gdynia, a także jak radzi sobie Stena Line, oraz jaki wpływ na otoczenie komercyjne przewoźników i innych firm branży morskiej wywierają prowadzone przez nią projekty.
A już w środę (21 września) drugi dzień kongresu. Zapisy prowadzone są tutaj. W kolejnych dniach, 22-23 września, odbędzie się IX Forum Korytarza Transportowego Forum Bałtyk – Adriatyk w ramach Kongresu Gospodarki Morskiej Portu Gdynia im. Tadeusza Wendy.

00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął