Od dzisiaj (20 września) o piątku (20-23 września) trwa Kongres Gospodarki Morskiej Portu Gdynia im. Tadeusza Wendy. Wydarzenie odbywa się w sali koncertowej Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ul. Rotterdamska 9).
Patronem wydarzenia jest Tadeusz Wenda, genialny projektant gdyńskiego portu, przez 17 lat był naczelnikiem Biura Budowy Portu.
Do udziału w kongresie Port Gdynia zaprosił przedstawicieli nauki, biznesu i kultury. Wydarzenie jest więc pretekstem do dyskusji na temat Portu Gdynia widzianego dawniej i dziś.
Podczas pierwszego panelu, "Łańcuch transportu intermodalnego w Polsce wobec bieżących zakłóceń i przyszłych wyzwań gospodarczych, społecznych i klimatycznych", którą prowadził dziennikarz Intermodal News, uczestnicy rozmawiali o tym, czy i jak globalne wydarzenia, takie jak pandemia i wojna w Ukrainie wpłynęły na funkcjonowanie łańcuchów dostaw i pracę samego Portu Gdynia, oraz czy w branży należy spodziewać się stabilizacji.
W drugiej części, poświęconej CRS i społecznej odpowiedzialności biznesu, dyskutowano o tym, jak firmy powinny budować swoje działania CSR, żeby wiązały się z pożytkiem dla społeczeństwa, samej firmy, oraz były pozytywnie oceniane.
Podczas trzeciego panelu "Zielone rozwiązania w branży morskiej", który prowadził nasz redakcyjny kolega, Jakub Milszewski, uczestnicy zastanawiali się jakie najważniejsze inicjatywy ekologiczne i środowiskowe wyłaniają się z gąszcza nowych przepisów.
Rozmawiano m.in. na temat projektów, które w kwestii ochrony środowiska i dekarbonizacji realizuje Port Gdynia, a także jak radzi sobie Stena Line, oraz jaki wpływ na otoczenie komercyjne przewoźników i innych firm branży morskiej wywierają prowadzone przez nią projekty.
A już w środę (21 września) drugi dzień kongresu. Zapisy prowadzone są tutaj. W kolejnych dniach, 22-23 września, odbędzie się IX Forum Korytarza Transportowego Forum Bałtyk – Adriatyk w ramach Kongresu Gospodarki Morskiej Portu Gdynia im. Tadeusza Wendy.
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)