Costa Toscana, wycieczkowiec zasilany LNG o tonażu 185 tys. GT budowany dla włoskiej linii Costa Cruises, został 15 stycznia zwodowany w fińskiej stoczni Meyer Turku.
- W nadchodzących miesiącach budowa statku zostanie sfinalizowana, a jesienią jednostka zostanie przetestowana i oddana do użytku - powiedział Tim Meyer, dyrektor generalny Meyer Turku.
Costa Toscana, która ma zostać dostarczona do Brazylii w grudniu tego roku, jest siostrzanym statkiem Costa Smeralda, który został przekazany firmie wycieczkowej w 2019 roku.
Statek napędzany jest LNG i został zaprojektowany zgodnie z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym.
Statek ma mieć długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Będzie to pierwszy przypadek wykorzystania silników hybrydowych z udziałem paliwa LNG na wycieczkowcach. LNG będzie przechowywane na pokładzie i używane do generowania całej energii podczas rejsu. Silniki będą zasilane skroplonym gazem Caterpillar/MaK, który spełnia najostrzejsze regulacje środowiskowe. Projektanci położyli także duży nacisk na energetyczną efektywność jednostki.
Costa Toscana wyposażona zostanie nie tylko w innowacyjne silniki, ale także m.in. w oświetlenie LED i system odzyskiwania ciepła, a kadłub pomalowany będzie specjalnymi farbami, które zmniejszają jego opór pod wodą.
Statek będzie obsługiwał linię wycieczkową Costa Cruises, własność Carnival Corporaton. Jednorazowo na pokład zabierze aż 6 600 turystów, dla których przygotowano 2,6 tys. kabin.
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi