HD Hyundai Heavy Industries zabezpieczył kontrakt na usługi MRO dla okrętu US Navy, USNS Alan Shepard. Serwisowanie jednostek najpotężniejszej marynarki wojennej świata jest ważne dla tamtejszej branży stoczniowej, gdyż otwiera furtki na kolejne kontrakty i inwestycje, także na terenie USA. Pojawiają się głosy, że na planowanym „odrodzeniu” amerykańskich stoczni skorzysta najbardziej Korea Południowa.
Przedmiotem kontraktu wygranego 6 sierpnia jest gruntowny serwis w postaci konserwacji, napraw i remontów (Maintenance, Repair, Overhaul, MRO) okrętu zaopatrzeniowego typu Lewis and Clark, USNS Alan Shepard (T-AKE-3). Prace zostaną przeznaczone w południowokoreańskim Ulsan, w zakładzie HD Hyundai Mipo. Potrwają one do listopada tego roku. To pierwsza taka umowa dla HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) w ramach przedsięwzięć określanych w Korei Południowych Korei „Make American Shipbuilding Great Again” (MASGA), nawiązujące do głównego hasła wyborczego Donalda Trumpa, „Make American Shipbuilding Great Again”.
– Ta umowa na usługi MRO ma znaczenie, ponieważ stanowi wstępną podstawę podawczą administracyjnej w zakresie jednostek pływających między Koreą a USA, MASGA. Jako główny stoczniowiec, nie można zapisać dźwięku, aby rozpocząć uruchamianie MRO dla US Navy – przekazał Joo Won-ho, szef działu jednostek morskich i specjalnych w HD Hyundai Heavy Industries.
W tym roku koncern HD Hyundai wprowadza szereg działań służących pogłębieniu współpracy na niwie branży stoczniowej z USA. Oznacza to także partnerstwo z kluczowymi firmami z tego sektora, w tym Huntington Ingalls Industries (HII), czy też Edison Chouest Offshore (ECO). Pod koniec tego samego miesiąca HD Hyundai gościł koreańsko-amerykańską inicjatywę MASGA. Forum Liderów Budownictwa Okrętowego, składające się z ponad czterdziestu specjalistów w dziedzinie tworzenia okrętów i inżynierii morskich z takich instytucji jak Uniwersytet Michigan i MIT.
Aby sprostać tym wyzwaniom, w tym spełnienia rygorystycznych wymagań takiego klienta jak US Navy, firma przeprowadziła remont nabrzeża w pobliżu HD Hyundai Mipo w Ulsan. Zakres prac na okręcie, które potrwają kilka miesięcy obejmuje m.in. serwis śrub napędowych, konserwację różnych zbiorników oraz inspekcję sprzętu pokładowego.
USNS Alan Shepard to jednostka pomocnicza US Navy, mająca 210 metrów długości, 32 metry szerokości i posiadająca zanurzenie 9,4 metra. Jej wyporność to 41 000 ton. W służbie jest od 2007 roku. Została nazwana na cześć kadm. Alana Sheparda i zarazem astronauty, pierwszego amerykańskiego, który wyruszył w podróż kosmiczną w 1961 roku i piątego, który stanął na Księżycu w 1971 roku.
To kolejna umowa południowokoreańskiej stoczni na serwis amerykańskiego okrętu. Dla US Navy jest to ważne, gdyż pozwala na prowadzenie dalszych działań daleko poza USA. Jako okręt zaopatrzeniowy, USNS Alan Shepard stanowi ważne ogniwo w systemie działania zespołów okrętowych, wydłużając ich autonomiczność na morzu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów