Litewski operator terminali energetycznych Klaipedos Nafta bierze w zarząd komercyjny cztery niemieckie terminale LNG na wybrzeżu Morza Bałtyckiego.
Litewski Klaipedos Nafta (KN), najbardziej znany z zarządzania litewskimi terminalami Klaipeda Oil Terminal i Klaipeda LNG Terminal, którego częścią jest FSRU Independence, wygrał publiczny przetarg na komercyjne zarządzanie terminalami LNG w Niemczech.
Zwycięstwo w postępowaniu przetargowym pozwoliło KN podpisać nową umowę z niemiecką państwową spółką Deutsche Energy Terminal (DET), która w imieniu Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Działań Klimatycznych administruje pierwszy niemiecki terminal LNG na wybrzeżu Morza Północnego – Wilhelmshaven 1 – i Elbehafen LNG w Brunsbüttel u ujścia Łaby. KN świadczy usługi operatora komercyjnego na rzecz obu tych terminali od 2022 roku. DET ma jednak wkrótce także objąć zarząd nad dwoma kolejnymi, Wilhelmshaven 2 i Stade. Na mocy umowy nimi również od strony komercyjnej opiekować się będzie KN.
W ramach umowy KN będzie zarządzać m.in. operacjami handlowymi, logistycznymi, wysyłką gazu, rozliczaniem i raportowaniem działalności handlowej. Klaipedos Nafta ma także inwestować w miejscowe kadry i budować bazę specjalistycznej wiedzy pośród pracowników DET. W okresie obowiązywania umowy, która została podpisana na 2 lata, KN ma prowadzić szkolenia lokalnego zespołu, by był on później w stanie przejąć obowiązki operatora komercyjnego.
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze