Decyzja zapadła w poniedziałkowy wieczór. Stocznie w Meklemburgi – Pomorzu Przednim otrzymują od rządu federalnego zaliczkę wsparcia w wysokości 193 mln euro.
Udzielone przez rząd wsparcie pozwoli stoczniom w Wismarze, Rostocku i Stralsundzie pokryć koszty funkcjonowania do marca przyszłego roku. Są pilnie potrzebne z jednej strony na koszty operacyjne i wynagrodzenia, z drugiej strony na dalszą budowę statku wycieczkowego „Endeavour” w Stralsundzie.
Firma i wspierający ja land dążą do uzyskania docelowo pomocy państwa w wysokości 570 mln euro. Nadal nie ma jednak opinii ekspertów na temat przyszłych perspektyw funkcjonowania spółki Genting będącej właścicielem stoczni. W 2016 roku przejęła ona stocznie w Meklemburgii-Pomorzu Przednim, aby budować statki wycieczkowe dla własnych firm żeglugowych. Po nadejściu pandemii Genting zamierzał utrzymać swoje projekty w zakresie przemysłu stoczniowego. Większość stoczniowców w Wismarze, Rostocku i Stralsundzie od miesięcy pracuje w skróconym wymiarze czasu. Właściciel boryka się jednak poważnymi problemami finansowymi z racji wstrzymania przychodów z innych źródeł, przede wszystkim z racji rejsów wycieczkowych i prowadzonej na ich pokładach działalności hazardowej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów