Norweska HAV Design, która ma swój oddział w Sopocie, podpisała umowę na dwa zasilane z akumulatorów promy, które będą pływać po norweskich fjordach.
Nowe zeroemisyjne promy HAV 934 będą pływać na trasach Stranda-Liabygda i Eidsdal-Linge, czyli. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład 80 samochodów i 249 pasażerów. Zostaną zbudowane dla norweskiego przewoźnika Fjord1 w tureckiej stoczni Tersan.
Przewoźnikowi zależało na jak najczystszych i najcichszych promach, bo ich standardowa trasa będzie przebiegać w okolicy największego norweskiego fjordu, wpisanego na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Geirangerfjorden. Dla HAV Design będą to kolejno trzynasty i czternasty zeroemisyjne promy projektu firmy.
– Szczególnie cieszy nas fakt, że nasze projekty przyczynią się teraz do rewolucji promowej na obszarze Światowego Dziedzictwa UNESCO, którego przyroda wymaga dodatkowej ochrony. Wiemy, że trasy te są popularne wśród turystów w sezonie letnim, a teraz odwiedzający ten obszar mogą przepłynąć fiord i cieszyć się krajobrazem, niezakłócony hałasem i spalinami – mówił Lars Conradi Andersen, wiceprezes HAV Design ds. sprzedaży.
HAV Design podaje, że w ciągu ostatnich trzech lat firma dostarczyła projekty zeroemisyjnych jednostek, które każdego roku pozwalają zaoszczędzić około 60 tys. ton emisji dwutlenku węgla w porównaniu do klasycznych promów napędzanych silnikami diesla.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"