Norweska HAV Design, która ma swój oddział w Sopocie, podpisała umowę na dwa zasilane z akumulatorów promy, które będą pływać po norweskich fjordach.
Nowe zeroemisyjne promy HAV 934 będą pływać na trasach Stranda-Liabygda i Eidsdal-Linge, czyli. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład 80 samochodów i 249 pasażerów. Zostaną zbudowane dla norweskiego przewoźnika Fjord1 w tureckiej stoczni Tersan.
Przewoźnikowi zależało na jak najczystszych i najcichszych promach, bo ich standardowa trasa będzie przebiegać w okolicy największego norweskiego fjordu, wpisanego na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Geirangerfjorden. Dla HAV Design będą to kolejno trzynasty i czternasty zeroemisyjne promy projektu firmy.
– Szczególnie cieszy nas fakt, że nasze projekty przyczynią się teraz do rewolucji promowej na obszarze Światowego Dziedzictwa UNESCO, którego przyroda wymaga dodatkowej ochrony. Wiemy, że trasy te są popularne wśród turystów w sezonie letnim, a teraz odwiedzający ten obszar mogą przepłynąć fiord i cieszyć się krajobrazem, niezakłócony hałasem i spalinami – mówił Lars Conradi Andersen, wiceprezes HAV Design ds. sprzedaży.
HAV Design podaje, że w ciągu ostatnich trzech lat firma dostarczyła projekty zeroemisyjnych jednostek, które każdego roku pozwalają zaoszczędzić około 60 tys. ton emisji dwutlenku węgla w porównaniu do klasycznych promów napędzanych silnikami diesla.
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników