Port Hamburg Beteiligungsgesellschaft SE, spółka zależna MSC Group, ogłosiła pomyślne zakończenie dobrowolnego publicznego przetargu na akcje Hamburger Hafen und Logistik Aktiengesellschaft i utworzenie joint venture z Miastem Hamburg w odniesieniu do HHLA.
Wszystkie warunki zamknięcia zostały spełnione, w tym zgoda Parlamentu Hamburga i zgody kontroli fuzji wydane przez właściwe organy kontroli fuzji. Dzisiaj Miasto Hamburg wniosło wszystkie swoje akcje klasy A w HHLA do Port Hamburg Beteiligungsgesellschaft SE w drodze podwyższenia kapitału w naturze i stanie się jego większościowym udziałowcem po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału.
- Jesteśmy dumni z naszej inwestycji w HHLA. Port Hamburg ma tradycję sięgającą ponad 800 lat. Brama do świata. Tak nazywa się ten port, nie tylko w Hamburgu. Jako firma rodzinna rozumiemy tę tradycję i odpowiedzialność. Chcemy odegrać swoją rolę w dalszym otwieraniu bramy do świata – dla dobra HHLA, pracowników, mieszkańców Hamburga i wszystkich innych osób związanych z tym historycznym portem. Dotrzymamy naszej części umowy. Wspólnie z miastem zainwestujemy w rozwój, technologię i infrastrukturę, aby wzmocnić konkurencyjność HHLA. Dowieziemy ładunki do Hamburga i w pełni ochronimy prawa pracowników. Taki jest nasz plan dla Hamburga - powiedział Søren Toft, dyrektor generalny MSC Mediterranean Shipping Company SA/
- Wspólnie z MSC chcemy poprowadzić HHLA w przyszłość i dalej ją rozwijać. Partnerstwa i sieci się opłacają, to jest to, czego uczymy się z rozwoju globalnego przemysłu morskiego. Największy niemiecki port morski skorzysta znacząco z inwestycji w infrastrukturę i ulepszeń w zakresie automatyzacji i cyfryzacji w terminalach HHLA. W rezultacie wszyscy klienci HHLA skorzystają na tym partnerstwie. Jednocześnie wzmacniamy przyszłą rentowność firmy, a tym samym długoterminowe perspektywy jej pracowników - mówi senator Hamburga dr Melanie Leonhard, minister gospodarki i innowacji.
W przyszłości HHLA będzie działać jako strategiczne joint venture, w którym miasto Hamburg będzie posiadać 50,1% udziałów, a pozostałe 49,9% będzie w posiadaniu MSC Group. Zarówno miasto Hamburg, jak i MSC Group zobowiązują się do napędzania strategicznego rozwoju HHLA i portu w Hamburgu.
W tym celu MSC Group znacznie zwiększy przepustowość ładunków w terminalach HHLA do minimalnej objętości 1 000 000 TEU rocznie od 2031 r. Ponadto miasto Hamburg i MSC Group zgodziły się zapewnić 450 milionów euro kapitału własnego na wsparcie nadchodzących niezbędnych inwestycji w HHLA.
Jako ważny filar swoich wiążących umów, Miasto Hamburg i Grupa MSC podjęły również daleko idące zobowiązania wobec pracowników HHLA w celu ochrony ich praw i zgodziły się utrzymać terminale HHLA atrakcyjne dla wszystkich uczestników rynku. W kolejnym kroku Miasto Hamburg, HHLA i Grupa MSC wspólnie sfinalizują średnioterminowe plany biznesowe i inwestycyjne dla HHLA w celu promowania jego długoterminowej konkurencyjności. Aby jeszcze bardziej podkreślić swoje zaangażowanie w Hamburgu, Grupa MSC ogłosiła również, że zbuduje swoją nową niemiecką siedzibę hamburskim HafenCity, planując zatrudnienie około 700 osób. Budowa ma rozpocząć się w 2026 roku.
MSC Mediterranean Shipping Company (MSC) jest światowym liderem w dziedzinie transportu i logistyki, prywatnym przedsiębiorstwem założonym w 1970 roku przez Gianluigiego Aponte. Jako jedna z wiodących na świecie linii żeglugi kontenerowej, MSC posiada 675 biur w 155 krajach na całym świecie. Firma rozwinęła się z operacji jednostatkowej w globalnie szanowany biznes z flotą 850 statków, który zapewnia terminową dostawę towarów i usług klientom ze wszystkich branż i o każdej wielkości. Działalność MSC Group obejmuje obecnie transport lądowy, logistykę i rosnące portfolio operacji terminali portowych. Linia żeglugowa MSC pływa na 300 szlakach handlowych i zawija do 520 portów, przewożąc rocznie około 24,5 miliona TEU (jednostek ekwiwalentu dwudziestostopowego). MSC Group, w tym jej działalność pasażerska, zatrudnia 200 000 osób na całym świecie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania