Na początku lutego br. została otwarta nowa baza kontenerowa w Porcie Gdynia pod nazwą Medlog Poland Sp. z o.o w ramach grupy MSC. To pierwsza inwestycja Medloga na polskim rynku, zapewniająca pełne zaangażowanie w sprzęt kontenerowy MSC i nie tylko. Dobra marka Portu Gdynia i budowa Portu Zewnętrznego przyciągają jak magnes nowych kontrahentów chcących aktywnie uczestniczyć w tworzeniu i rozwoju trudnego portowego biznesu.
Port Gdynia to port uniwersalny i jeden z wiodących portów południowego Bałtyku. Specjalizuje się w obsłudze ładunków drobnicowych, w tym głównie zjednostkowanych, przewożonych w kontenerach i w systemie ro-ro. Istotnym segmentem działalności jest również obsługa ładunków masowych w oparciu o specjalistyczne terminale. Port Gdynia to uznana marka w systemach transportowo-logistycznych na całym świecie. O znaczeniu gdyńskiego portu decyduje w dużym stopniu jego usytuowanie geograficzne. Port Gdynia to węzeł sieci bazowej TEN-T i punkt wejścia Korytarza Bałtyk – Adriatyk, którego przedłużeniem jest łącząca Gdynię ze Szwecją Autostrada Morska Gdynia – Karlskrona. Port Gdynia, poprzez rozbudowaną sieć regularnych połączeń kontenerowych, ro-ro i promowych, łączy szlaki morskie z krajową i europejską siecią kolejową i drogową. Wśród obsługiwanych aktualnie regularnych połączeń żeglugowych dominują zawinięcia feederowe prawie wszystkich światowych, znaczących armatorów kontenerowych.
Kluczowa inwestycją Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. jest obecnie budowa Portu Zewnętrznego, który przyniesie korzyści nie tylko dla Portu Gdynia, ale przede wszystkim dla miasta i kraju oraz regionalnego biznesu. Port Zewnętrzny będzie miał fundamentalne znaczenie dla regionu i wszystkiego co dzieje się w obrębie Morza Bałtyckiego. Jest to przedsięwzięcie, które otwiera nową historię w działalności Portu Gdynia. Port Zewnętrzny przełamuje wszystkie bariery ograniczające dalszy rozwój Portu Gdynia i stwarza ogrom możliwości pozwalających na sprawne i efektywne funkcjonowanie w najbliższym półwieczu portowego organizmu.
- Od kilku lat spółka - córka MSC – Medlog powołuje kolejne filie, a w Polsce takiej firmy do obsługi kontenerów po prostu brakowało – podkreśla Mikołaj Osiński, dyrektor MSC Polska – Wszystkie kontenery MSC będą w ramach serwisu obsługiwane w Porcie Gdynia, stąd właśnie lokalizacja Medlog w pobliżu terminala kontenerowego BCT Gdynia, do którego zawijają statki MSC.
Oddział Medlog Poland zlokalizowany jest w Porcie Gdynia, w sąsiedztwie terminala BCT przy ul. Kontenerowej 30 - potencjalni klienci mogą tutaj skorzystać z nowoczesnego zaplecza technologicznego wyposażonego w wewnętrzne transfery kontenerowe pomiędzy terminalem, a zajezdnią obsługiwane przez dedykowane przyczepy. Przechowywane są tutaj oraz naprawiane kontenery. Zostanie również uruchomiony serwis kontenerów chłodniczych i przede wszystkim będzie to miejsce odbierania oraz wysyłania kontenerów MSC.
- MEDLOG uznawany jest za najlepszego multimodalnego operatora naziemnego na świecie, dlatego cieszy nas bardzo, że umiejscowił swoją siedzibę w Porcie Gdynia – podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – To kolejny fakt potwierdzający, jak wielkie znaczenie ma odpowiedzialne działanie i wspieranie zrównoważonego rozwoju Portu Gdynia. Potwierdza to również jak trafna była decyzja budowy Portu Zewnętrznego…
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych