Rosyjski koncern Gazprom potwierdził w poniedziałek otrzymanie wniosku Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG) o renegocjację ceny kontraktowej gazu. Gazprom wskazał, że zgodnie z kontraktem każda ze stron może renegocjować cenę raz na trzy lata.
Celem renegocjacji, o które wnioskuje PGNiG, ma być obniżka ceny gazu.
Gazprom w poniedziałek jedynie potwierdził otrzymanie tego wniosku; odpowiednie oświadczenie opublikowała spółka Gazprom Export - eksportowe ramię rosyjskiego monopolisty.
W komunikacie dodano, że "zgodnie z warunkami kontraktu każda ze stron przy wystąpieniu okoliczności wskazanych w kontrakcie ma prawo żądać zrewidowania (cen) raz na trzy lata".
PGNiG podał w komunikacie w niedzielę, że złożył do Gazpromu i spółki Gazprom Export wniosek o renegocjację ceny surowca dostarczanego na podstawie kontraktu jamalskiego. Zgodnie z postanowieniami tej umowy raz na trzy lata każda ze stron może zwrócić się o renegocjację warunków cenowych, jeżeli uzna, że nie odpowiadają one sytuacji rynkowej.
Kontrakt jamalski został zawarty 25 września 1996 r. Zgodnie z zapisami kontraktu, strony umowy zobowiązane są do złożenia deklaracji dotyczącej dalszej współpracy po 2022 roku na trzy lata przed przewidzianym zakończeniem jego obowiązywania w dniu 31 grudnia 2022 r.
Zarząd PGNiG, po uzyskaniu wymaganych zgód korporacyjnych, przekazał rok temu do spółki Gazprom Export oświadczenie woli zakończenia obowiązywania kontraktu kupna-sprzedaży gazu ziemnego z dniem 31 grudnia 2022 roku.(PAP)
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów