PGNiG w niedzielę - w terminie przewidzianym kontraktem jamalskim - złożyło do Gazpromu wniosek o renegocjację ceny kontraktowej gazu. Identyczny wniosek spółka złożyła przed trzema laty i - jak informuje w poniedziałek PAP - ciągle liczy na porozumienie.
Przed trzema lat polski koncern złożył do Gazpromu i Gazpromu Exportu wniosek o rozpoczęcie nowego, kolejnego procesu renegocjacji ceny gazu ziemnego dostarczanego od 1 listopada 2017 r. w ramach kontraktu długoterminowego.
„Strony pozostają w kontakcie w tej sprawie. Liczymy na to, że będzie istniała możliwość porozumienia handlowego” - poinformowało w poniedziałek PAP PGNiG.
Wniosek o skorzystanie z przewidzianej kontraktem jamalskim możliwości renegocjacji był działaniem niezależnym od toczącego się już wtedy równolegle postępowania arbitrażowego, zakończonego w marcu 2020 r. korzystnym dla polskiej spółki wyrokiem.
1 listopada 2020 r. PGNiG ponownie skorzystało z zapisów kontraktowych, składając następny wniosek o renegocjacje - w kierunku obniżenia, jak podkreśliła spółka - ceny gazu, dostarczanego od tego terminu.
Zgodnie z kontraktem jamalskim, nowa cena może wejść w życie trzy lata po wejściu w życie poprzedniej zmiany ceny kontraktowej. Zatem jeżeli dojdzie do porozumienia wokół wniosku sprzed trzech lat i ustalenia nowej ceny, będzie na obowiązywać od 1 listopada 2017 r. w związku z tym PGNiG może żądać kolejnej renegocjacji ceny kontraktowej od tego dnia i z możliwości tej skorzystało.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych