Komisja Europejska zaakceptowała wniosek o przystąpienie operatora przesyłowego gazu Gaz-Systemu do ECH2A (European Clean Hydrogen Alliance) - Europejskiego Sojuszu na rzecz Czystego Wodoru. Sojusz ma wspierać tworzenie gospodarki opartej o wodór w UE.
Jak przypomniał Gaz-System, Europejski Sojusz na rzecz Czystego Wodoru został powołany przez Komisje? Europejska?, aby wesprzec´ realizacje? inwestycji i tworzenie gospodarki wodorowej w Unii Europejskiej zgodnie z założeniami Europejskiej Strategii Wodorowej opublikowanej w lipcu 2020 r.
Sojusz ma odegrac´ zasadnicza? role? we wsparciu działan´ inwestycyjnych, obejmujących produkcje?, transport, magazynowanie oraz wykorzystanie wodoru w poszczególnych sektorach gospodarki, takich jak transport, przemysł, energetyka, ciepłownictwo.
W skład sojuszu wejda? przedstawiciele przemysłu, władz krajowych, regionalnych i lokalnych oraz społeczeństwa obywatelskiego.
„Poprzez członkostwo w Sojuszu pragniemy wskazywac´, jak gaz ziemny może pełnic´ istotna? role? w transformacji energetycznej w Polsce i w całej UE” - zaznaczył prezes Gaz-Systemu Tomasz Stępień.
Jak przypomniał Gaz-System, operator jest zaangażowany w projekty badawczo-rozwojowe, mające na celu wdrożenie nowych sposobów eksploatacji infrastruktury gazowej. Obejmuja? one m.in. dostosowanie aktywów na potrzeby odbioru i transportu gazów odnawialnych i zdekarbonizowanych, w tym wodoru. (PAP)
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów