W mieszczącej się w Wenecji stoczni Marghera należącej do Fincantieri odbyła się 21 października ceremonia cięcia blach na statek wycieczkowy Seven Seas Prestige, który wejdzie w skład Regent Seven Seas Cruises, linii wycieczkowej i marki Norwegian Cruise Line Holding.
W ceremonii wzięli udział m.in. Harry Sommer, prezes i dyrektor generalny Norwegian Cruise Line Holdings, Andrea DeMarco, prezes Regent Seven Seas Cruises, Luigi Matarazzo, dyrektor generalny Fincantieri's Merchant Ships Division oraz Marco Lunardi, dyrektor stoczni Marghera. Statek, którego budowa się rozpoczęła, ma zostać dostarczony w 2026 roku.
- To prawdziwie historyczna chwila dla Regent Seven Seas Cruises, gdy nadajemy nazwę kolejnemu statkowi, który dołączy do najbardziej luksusowej floty na świecie jako Seven Seas Prestige i ujawniamy jego elegancki wygląd zewnętrzny. Seven Seas Prestige, debiutujący w 2026 roku, kontynuuje nasze dziedzictwo rewolucjonizowania ultra luksusowych podróży, ponieważ wykracza poza luksus pod każdym względem. Ten niesamowity nowy statek będzie uosobieniem ponadczasowej elegancji, stanowiąc przykład zaangażowania firmy w doskonałość, która znajduje odzwierciedlenie w każdym aspekcie jego zaawansowanego projektu i emanując atmosferą wyrafinowania - powiedział Andrea DeMarco, prezes Regent Seven Seas Cruises
Today, at our Marghera shipyard, took place the steel-cutting ceremony for “Seven Seas Prestige,” the new ultra luxury cruise ship of Regent Seven Seas Cruises, brand of the Norwegian Cruise Line Holdings Ltd, attended, among others, by Harry #Sommer, President & CEO of Norwegian… pic.twitter.com/3Yg3WD1Ic1
— Fincantieri (@Fincantieri) October 21, 2024
Seven Seas Prestige to planowany wycieczkowiec o długości 257 metrów i tonażu brutto 77 000 ton. Pomieści ok. 850 pasażerów w 434 apartamentach. Jak przekazała stocznia Fincantieri, statek ma być „ucieleśnieniem wyrafinowania, które jest uosobieniem ponadczasowej elegancji, integrując najbardziej zaawansowane technologie środowiskowe i wprowadzając nowe kategorie zakwaterowania, nowe doznania kulinarne i wiele innych niesamowitych doświadczeń dla luksusowych podróżników”.
Wycieczkowiec, którego budowa rozpoczęła się 21 października, będzie
pierwszym statkiem w nowej klasie Prestige. Wcześniej stocznia
Fincantieri dostarczyła serię klasy Explorer, w ramach której powstały
Seven Seas Explorer (2016), Seven Seas Splendor (2020) i Seven Seas
Grandeur (2023), dostarczonych odpowiednio ze stoczni Sestri Ponente w
Genui i Anconi. Seven Seas Prestige ma zostać dostarczony w 2026 roku, a druga jednostka
tej samej serii trzy lata później. Nowa klasa statków ma wprowadzić do
Regent Seven Seas Cruises nowe udogodnienia, szczególnie w zakresie
zakwaterowania oraz oferty gastronomicznej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów