Fincantieri i Viking ogłosiły podpisanie umów na budowę dwóch nowych statków wycieczkowych. W projekcie nowych jednostek mają zostać wykorzystane rozwiązania z realizacji wcześniejszych zamówień, które włoska firma zrealizowała dla tego armatora.
Oba podmioty zawarły umowę na dostawę obu statków w 2030 roku, której wartość ma wynosić między 500 mln a miliard euro. Fincantieri i Viking osiągnęły również porozumienie w sprawie opcji na cztery dodatkowe wycieczkowce z dostawami zaplanowanymi na lata 2031-2032.
- To nowe zamówienie stanowi kolejny krok naprzód w naszej współpracy z Viking, jeszcze bardziej konsolidując Fincantieri jako globalnego lidera innowacji w inżynierii morskiej. Ta umowa nie tylko wzmacnia nasz portfel zamówień, ale także zapewnia dalszą głębokość pracy w naszych stoczniach w perspektywie długoterminowej, pozycjonując nas na czele przemysłu w kierunku transformacji energetycznej. Nasza zdolność do integrowania najnowocześniejszych technologii jest świadectwem naszego zaangażowania w budowę statków jutra, dostosowanych do wyzwań klimatycznych i możliwości w branży rejsów wycieczkowych, zgodnie z naszym planem przemysłowym – powiedział Pierroberto Folgiero, prezes i dyrektor zarządzający Fincantieri.
We are excited to strengthen our collaboration with #Viking with the signing of contracts for the construction of two new cruise ships, with delivery scheduled for 2030, and the reaching of a further agreement for the construction of four additional ships in option, with… pic.twitter.com/dT1bQiJNvL
— Fincantieri (@Fincantieri) October 23, 2024
Zaplanowane wycieczkowce będą należeć do segmentu małych statków wycieczkowych. Ich tonaż brutto wyniesie ok. 54 300 ton i pomieszczą na pokładzie 998 pasażerów w 499 kabinach. Co jednak istotne, statki zostaną zbudowane zgodnie z najnowszymi zasadami ochrony środowiska i przepisami nawigacyjnymi. Zostaną też wyposażone w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Mają pochwalić się wszystkimi innowacjami udostępnionymi dzięki trwającej współpracy między Fincantieri i Viking w zakresie rozwoju ekologicznych paliw i zrównoważonych, a także bezemisyjnych systemów wytwarzania energii.
Umowa ma odzwierciedlać silne i długotrwałe relacje między Fincantieri i Viking, sięgające 2012 roku, których współpraca obejmuje, na dzień dzisiejszy, łącznie 22 statki, w tym dwie specjalnie zbudowane jednostki ekspedycyjne na terenie stoczni norweskiej spółki zależnej Vard.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów