Największy w Europie zakład energetyczny Enel zgodził się współpracować z włoskim stoczniowcem Fincantieri, aby znaleźć sposoby na wykorzystanie ekologicznego wodoru w portach i transporcie morskim na dalekie odległości.
– Zamierzamy wykorzystać wiedzę i know-how w swoich sektorach, aby zidentyfikować możliwe zrównoważone i innowacyjne rozwiązania – poinformowali w oświadczeniu w czwartek.
Fincantieri i Enel Green Power Italia przeanalizują w szczególności dostawy zielonego wodoru do statków marynarki wojennej, okrętów podwodnych i nawodnych oraz użytkowników przemysłowych w portach, a także zbadają systemy magazynowania.
Elektrownia Eugenio Montale firmy Enel w miejscowości La Spezia, we włoskiej Ligurii, zostanie wykorzystana jako pierwsze miejsce testowe.
Powszechnie uważa się, że wodór odgrywa ważną rolę w ograniczaniu emisji w sektorach transportu ciężkiego, które są trudne do zelektryfikowania, takie jak transport morski.
W lipcu Fincantieri połączył siły ze szwajcarską grupą żeglugową MSC i grupą gazową Snam w ramach studium wykonalności z myślą o zbudowaniu pierwszego na świecie statku wycieczkowego napędzanego wodorem.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny