Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem 9'ego i 10'ego tygodnia w żegludze morskiej.
Administracja Trumpa planuje nałożyć dodatkowe opłaty na statki budowane w Chinach – nawet do 2,5 mln $ za każde zawinięcie do amerykańskiego portu dla jednostek ,,Made in China". Do tego dochodzi przejęcie terminali Hutchisona przez BlackRock i TIL , spółkę należącą do MSC Mediterranean Shipping Company, zmiany wokół Kanału Panamskiego i coraz większe napięcia związane z Ukrainą.
A w podsumowaniu tygodnia:
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów