EST-Floattech został wybrany do dostarczenia systemu baterii Octopus Lite dla nowej serii sześciu uniwersalnych statków towarowych. Statki zostaną zbudowane przez stocznię Ferus Smit w Holandii dla irlandzkiego operatora Arklow Shipping. EST-Floattech zaprojektował system idealnie dopasowany do profilu rejsów statków.
Systemy baterii będą wspierać różne funkcje na pokładzie, takie jak stabilizacja sieci podczas rejsów. Inne funkcje obejmują operacje załadunku i rozładunku, zwłaszcza podczas użycia elektrycznej koparki. System Octopus Lite BESS będzie również dostarczać moc do sterów strumieniowych na dziobie oraz umożliwi zeroemisyjny pobyt w porcie, poprawiając całkowitą efektywność i zmniejszając emisję CO2 oraz innych zanieczyszczeń w całym profilu operacyjnym statku.
Patrick Kuiper, projektant mechaniczny ze stoczni Ferus Smit, podkreśla, że modułowa konstrukcja systemu baterii pozwala na zwiększanie pojemności podczas życia statku, dając armatorowi dodatkową elastyczność i zapewniając, że statki pozostaną przyszłościowe.
Dostawa pierwszego statku jest planowana na 2026 rok, a ostatniego na 2029. Walter van der Pennen, dyrektor ds. handlowych w EST-Floattech, komentuje:
"Jesteśmy wdzięczni za zaufanie, jakim obdarzyły nas Ferus Smit, Eekels oraz Arklow Shipping. Ogólnie obserwujemy duże zainteresowanie wśród właścicieli statków towarowych operowaniem bardziej efektywnym i niskoemisyjnym. W obliczu zaostrzających się regulacji nasze systemy baterii w połączeniu z nowoczesnymi rozwiązaniami napędu elektrycznego pomagają właścicielom zmniejszyć zużycie paliwa i emisje już dziś, przygotowując ich na czystsze i bardziej zrównoważone żeglowanie jutra."
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii