Fabryka LNG Hammerfest w Norwegii będzie zamknięta na okres do 12 miesięcy z powodu napraw po pożarze w zeszłym miesiącu, poinformował w poniedziałek jej operator Equinor.
Pożar 28 września spowodował uszkodzenie wlotu powietrza do pięciu turbin elektrowni. Duże ilości wody morskiej z gaszenia uszkodziły inne systemy pomocnicze, takie jak sprzęt elektryczny i kable w zakładzie, powiedział Equinor.
Żaden personel nie został ranny w zdarzeniu.
- To zakres prac związanych ze szkodami następczymi uważany jest za najbardziej rozległy, a czas postoju będzie zależał od czasu dostawy niezbędnego sprzętu. Na postęp wpłyną również obecne ograniczenia związane z wirusem Covid 19 - podała firma w oświadczeniu.
Zakład LNG Hammerfest odbiera i przetwarza gaz ziemny ze złoża Snøhvit na Morzu Barentsa. Gaz ziemny jest następnie schładzany do stanu ciekłego, przechowywany w zbiornikach i eksportowany za pośrednictwem zbiornikowców LNG. Co ciekawe, Snøhvit to pierwsza inwestycja na Morzu Barentsa i pierwsza duża inwestycja na norweskim szelfie kontynentalnym bez instalacji powierzchniowych.
- Bezpieczeństwo jest priorytetem i nie uruchomimy zakładu, dopóki nie będziemy pewni, że można to zrobić w bezpieczny sposób. Dlatego systematycznie i gruntownie pracowaliśmy, aby zbadać szkody po pożarze i ocenić stan techniczny obiektu - powiedział dyrektor zakładu Andreas Sandvik==================
- Chociaż nadal pozostaje wiele prac kontrolnych i nadal istnieje znaczna niepewność, obecnie według naszych najlepszych szacunków przywrócenie Hammerfest LNG do produkcji może zająć do 1 października 2021 roku - powiedział Sandvik.
Firma Equinor wykorzysta okres przestoju do przeprowadzenia planowanych prac konserwacyjnych i napraw na 2021 r. Obejmuje to zarówno bieżącą konserwację, jak i konserwację zaplanowaną podczas planowanego remontu wiosną przyszłego roku, powiedział Sandvik.
Equinor, a także PSA i policja rozpoczęły niezależne śledztwo w sprawie pożaru.
- Pożar w Hammerfest LNG był poważnym incydentem. Różne dochodzenia w sprawie tego incydentu będą ważne dla określenia środków, które zapobiegną ponownemu wystąpieniu podobnych incydentów - mówi Grete B. Haaland, starszy wiceprezes ds. obiektów lądowych w Equinor.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów