Na początku kwietnia do portu Inkoo w Estonii przybył ze Stanów Zjednoczonych tankowiec Vivit Americas LNG na zamówienie spółki Elenger. Jest to pierwsza amerykańska partia gazu dostarczona do Estonii z USA.
Elenger poinformował, że do tej pory w zakresie sprowadzania gazu ze Stanów Zjednoczonych i Norwegii firma korzystała z usług portu Kłajpeda na Litwie.
- Jesteśmy jedną z niewielu firm energetycznych w regionie, która zaopatruje się w gaz bezpośrednio z zachodnich źródeł, pozwala nam to zaoferować naszym klientom większe bezpieczeństwo i lepsze ceny. W ciągu ostatniego roku znacząco zwiększyliśmy nasz udział w rynku w Finlandii i krajach bałtyckich- powiedział Pasi Näkki, prezes Elenger Oy.
Elenger rozpoczął współpracę z koncernem energetycznym Vitol. Podpisał umowy na dostarczenie łącznie dziesięciu ładunków LNG do jesieni 2023 r. Trzy dostawy dotarły już do litewskiego portu w Kłajpedzie w styczniu i marcu, a pozostałych siedem dostaw dotrze do fińskiego portu Inkoo wiosną i latem. W ubiegłym roku Elenger zaopatrzył się w pięć dużych ładunków gazu.
- Otwarcie terminalu zwiększy bezpieczeństwo energetyczne w Finlandii i regionie bałtyckim, ułatwiając przepływ LNG z całego świata do europejskiego przemysłu i konsumentów – powiedział Pablo Galante Escobar, szef segmentu LNG & European Gas and Power w Vitol.
Dostarczony w kwietniu LNG pochodzi z Venture Global Calcasieu Pass. Tankowiec Vivit Americas LNG, pływający pod banderą Malty, zbudowany w 2020 roku, ma 299 metrów długości i 46 metrów szerokości. Zbiornik może pomieścić 174 062 m3 skroplonego gazu.
Elenger działa w Finlandii, krajach bałtyckich i w Polsce. Grupa posiada łącznie 50 tys. klientów.
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.
Ruszają prace nad dokumentacją na potrzeby nowego toru podejściowego do Świnoujścia