Ruch na Kanale Sueskim został we wtorek spowolniony przez płynący pod włoską flagą tankowiec M/T Rumford, który miał problemy techniczne.
Jak podał Reuters, tankowiec miał problemy z silnikiem. Na pomoc zostały wysłane holowniki Tim Hope i Mosaed 3.
Władze Kanału Sueskiego (SCA) powiedziały Reuterowi, że problem trwał 10 min i "został naprawiony".
Incydent miał miejsce kilka dni po tym jak wznowiono ruch na Kanale Sueskim zablokowanym wcześniej przez ugrzęźnięcie na mieliźnie 400-metrowego kontenerowca Ever Given. 23 marca ten przewożący towary na trasie Azja-Europa statek pływający pod panamską banderą i będący własnością japońskiej firmy Shoei Kisen obrócił się i osiadł na mieliźnie w jednopasmowym odcinku Kanału Sueskiego, ok. 6 km od jego południowego wejścia, w pobliżu Suezu.
Blokada tej kluczowej dla transportu między Europą a Azją drogi morskiej wpłynęła na ceny ropy i transportu morskiego na świecie. Jego dalsze zamknięcie miałoby poważne konsekwencje dla światowego handlu i łańcuchów dostaw.
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.