• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Droga Czerwona i lepsze dojazdy do portów coraz bliżej? Jest list intencyjny samorządów

AK

28.12.2021 16:32
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Droga Czerwona i lepsze dojazdy do portów coraz bliżej? Jest list intencyjny samorządów

Partnerzy portalu

Droga Czerwona i lepsze dojazdy do portów coraz bliżej? Jest list intencyjny samorządów - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

List intencyjny ws. współpracy oraz opracowania szczegółowych koncepcji połączeń drogowych w północnej części województwa pomorskiego podpisali we wtorek w Pucku przedstawiciele 11 samorządów lokalnych oraz samorząd województwa pomorskiego.

Jak poinformował rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego (UMWP) w Gdańsku Michał Piotrowski list sygnowany jest przez osiem gmin: Gdynia, Rumia, Reda, Puck (miasto i gmina), Władysławowo, Kosakowo, Jastarnia i Hel, dwa powiaty: pucki i wejherowski oraz samorząd województwa pomorskiego.

"Mając na uwadze rozpoczęcie działań na szczeblu centralnym zmierzających do budowy Drogi Czerwonej z budżetu państwa (...) dostrzegamy potrzebę określenia wizji perspektywicznego rozwoju nowego układu drogowego opartego o trasę Via Maris, łączącej węzeł Gdynia Północ z portem Władysławowo" – głosi fragment dokumentu.

W liście intencyjnym wymieniono cztery zadania, które będą wspólnie realizowane przez interesariuszy.

Zadanie pierwsze to aktualizacja koncepcji przebiegu OPAT (Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej) pomiędzy węzłem Gdynia Północ a drogą wojewódzką nr 100. Zadanie drugie to aktualizacja koncepcji trasy OPAT w rejonie Redy. Trzecie zadanie dotyczy koncepcji modernizacji lub budowy zupełnie nowej drogi do portu we Władysławowie. Ostatnie zadanie to opracowanie koncepcji budowy obwodnicy Władysławowa. Wszystkie przedsięwzięcia realizowane będą we współpracy z Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego.

Droga Via Maris ma odciążyć drogę krajową nr 6, która stanowi główną arterię komunikacyjną Gdyni, Rumi i Redy.

Dodatkowo, Via Maris będzie stanowić trasę tranzytową dla kierowców jadących w stronę północnych rejonów województwa pomorskiego.

"Nowa droga to również zupełnie nowe możliwości rozwoju. Ma to znaczenie zwłaszcza w kontekście, planowanych działań związanych z rozwojem morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Via Maris znacząco usprawni dojazd do portów serwisowych" - wyjaśnił rzecznik prasowy UMWP.

Źródło: PAP

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.