Do gdyńskiego portu wpłynął zbiornikowiec Maritime Valor, na którym znajdowała się największa jak dotąd jednorazowa dostawa paliwa.
Jak podały władze Portu Gdynia na portalu Facebook, na pokładzie statku, który wpłynął 18 listopada, znajdowało się 41 090 ton oleju napędowego. Ma być to największa, pojedyncza dostawa paliwa, jaka została dostarczona.
Zbiornikowiec Maritime Valor (IMO: 9848352) został zbudowany w 2021 roku i pływa pod singapurską banderą. Do Polski przybył z Nowego Orleanu w USA, skąd wyruszył 26 października. Statek ma 183 metry długości i 35 metrów szerokości. Jego nośność wynosi 33 355 GT.
Tak duża dostawa oleju napędowego ma dowodzić, że Port Gdynia jest gotowy na realizację tak istotnych dla gospodarki i bezpieczeństwa kraju przeładunków, jednocześnie odgrywając kluczową rolę w światowej logistyce.
Z roku na rok rosną przeładunki paliw w gdyńskim porcie. W 2023 roku przeładowano 29,4 mln ton towarów, z czego 3,541 mln ton stanowiły paliwa. Oznaczało to ponad dwukrotny wzrost (1,29 mln ton więcej), blisko 57,3%, w porównaniu z 2022 rokiem.
Wzrost przeładunku paliw płynnych na rynku transportu morskiego, spowodował w 2019 roku konieczność modernizacji tamtejszego Stanowiska Przeładunku Paliw Płynnych (SPPP). Co istotne, jeszcze w 2023 roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia rozpoczął projekt jego dalszej rozbudowy w celu umożliwienia rozładunku do bazy w Dębogórzu zbiornikowców o nośności powyżej 100 tys. ton.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland