Nagroda TSL Award przyznawana jest przez dziennik Rzeczpospolita za osiągnięcia czołowych firm z branży logistycznej. Po raz drugi prestiżowy laur powędrował do DCT Gdańsk, największego terminala kontenerowego na Morzu Bałtyckim.
TSL Award przyznawana jest w czterech kategoriach: ”Innowacje w logistyce”, „Człowiek Roku”, „Rozwiązania ekologiczne” oraz „Rozwój infrastruktury logistycznej”. Osobno nagradzane są firmy osiągające najlepsze wyniki finansowe – wyróżnienie otrzymują przedsiębiorstwa o największej dynamice przychodu. Kapituła składa się z przedstawicieli branży TSL, naukowców oraz redakcji.
Tym razem DCT został nagrodzony w kategorii „Rozwój infrastruktury logistycznej” za gruntowną rozbudowę terminalu kolejowego.
– Inwestycja trwała trzy lata - od 2018 do 2021 roku, a w jej ramach zwiększono długość torów z 618 do 750 metrów, a bocznicę kolejową z 4 do 7 torów – przypomina Magdalena Jagła z działu marketingu DCT Gdańsk. – Spółka kupiła w pełni zelektryfikowane suwnice kolejowe typu RMG, a także uruchomiła nowoczesny system kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów. Dzięki temu DCT Gdańsk zwiększył swoje zdolności przeładunkowe na kolei aż do 750 tysięcy TEU, co oznacza podwojenie dotychczasowej przepustowości torów.
Terminal kolejowy w DCT Gdańsk jest dziś największym w Polsce terminalem intermodalnym i dziesiątym portowym terminalem kolejowym w Europie, obsługującym ponad 5,5 tys. pociągów rocznie.
– To był kolejny etap naszej ekspansji. Dziś jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom produkt, który jest niezawodny, efektywny kosztowo, i co chyba dziś najważniejsze - przyjazny dla środowiska – powiedział Andrzej Janisz, Senior Project Manager w DCT Gdańsk, który odebrał nagrodę.
Dodał, że rozbudowana infrastruktura umożliwia klientom DCT Gdańsk dostęp do efektywniejszych usług kolejowych.
– Korzystając z krótszej trasy kolejowej pomiędzy DCT Gdańsk a krajami Europy Środkowej, klienci zaoszczędzą koszty w porównaniu do innych portów w Europie Południowej lub Zachodniej. Operator terminalu będzie też współpracował z branżą, by dalej rozwijać usługi intermodalne do i z krajów oraz regionów sąsiadujących z Polską, które nie mają dostępu do morza, takich jak Czechy, Słowacja, Zachodnia Ukraina, czy Białoruś.
Dodajmy, że w swojej kategorii DCT wyprzedził takie jakie firmy jak: 3 LP, Panattoni czy Grupę Raben.
Redakcja dziennika Rzeczpospolita nagrodziła także spółki TSL o największej dynamice przychodów w czterech kategoriach.
Największą dynamiką wzrostu przychodu firmy logistycznej wykazała się Morska Agencja Gdynia (96,3 proc. wzrostu, do 449,5 mln zł), przed ID Logistics i Yusen Logistics Polska.
Największą dynamiką przychodu w ramach transportu drogowego i spedycji wykazały się Galan Logistics (59,4 proc. wzrostu, do 130,3 mln zł) przed Sachs Trans i Grupą Natanek.
Największą dynamiką przychodu w ramach transportu pozadrogowego zanotowały w 2021 roku Orlen Koltrans (30,8 proc., do 355,6 mln zł), PCC Intermodal i PKP Cargo. Natomiast największą dynamikę przychodu w branży KEP uzyskały Fedex Express (124,6 proc., do 1656,8 mln zł), GLS Poland i Grupa Integer.
W ubiegłym roku DCT Gdańsk wyróżniono w kategorii „Innowacje w logistyce” za innowacyjny projektu OCR, polegający na wdrożeniu w pełni zautomatyzowanych bramek, które wykorzystują kamery OCR (Optical Character Recognition) do rejestracji ciężarówek i kontenerów przyjeżdzających do DCT Gdańsk. Nagrodzony system poprawił bezpieczeństwo kierowców i pracowników DCT, podniósł wydajność obsługi kompleksu bramowego DCT oraz skrócił czas spędzany przez kierowców na bramkach wjazdowych (z 12 minut do 1 minuty).
Źródło: DCT Gdańsk, Rzeczpospolita
Port Gdańsk. Imponujące postępy na budowie terminalu T3 w Baltic Hub
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie