Damen Shipyards Group podpisała kontrakt z holenderską spółką joint venture Aqualiner-Swets na budowę dziewięciu statków pasażerskich.
Dzięki tym statkom spółka joint venture będzie świadczyć usługi transportu publicznego między Rotterdamem a miastami Drecht, lepiej znanego jako Waterbus.
Jak poinformowano, Damen dostarczy w sumie dziewięć statków, z których sześć to autobusy wodne z napędem hybrydowym z włókna węglowego, które będą obsługiwać szybkie trasy promowe Intercity, głównie między Sliedrecht, Dordrecht, Rotterdam i Kinderdijk, wpisanym na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Damen i nowi operatorzy włączyli do projektu możliwość przestawienia tych statków na w pełni elektryczny napęd do 2030 roku.
Pozostałe trzy statki, City Ferries, będą w pełni elektryczne od początku eksploatacji w 2022 roku i będą obsługiwać rejsy na obszarze miasta Dordrecht, Papendrecht i Zwijndrecht.
W szczególności Damen opracował statki, aby spełnić zielone ambicje Aqualiner-Swets, regionalnego ministra transportu i wszystkich władz lokalnych. Dążą do tego, aby wszystkie usługi promowe były całkowicie wolne od emisji do 2030 r.
Wszystkie dziewięć Waterbusów jest zatem niezwykle wydajnych pod względem masy, konstrukcji kadłuba i systemów, a ich układ hybrydowo-elektryczny pozwala na osiągnięcie maksymalnego efektu. Według Damena, zrównoważony rozwój jest ważnym tematem, który można znaleźć w całym projekcie statku.
- Wspólnie rozważaliśmy każdy aspekt operacji, przyglądając się typom statków, trasom i prędkościom w celu uzyskania maksymalnej wydajności paliwowej oraz rozważaliśmy metody poprawy komfortu pasażerów - skomentował Vincent Maes, menedżer sprzedaży w Damen.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów