Damen Shipyards Group otrzymał kontrakt na zaprojektowanie nowego holownika offshore dla Edison Chouest Offshore. Chouest początkowo zbuduje dwa ASD Tugs 5016 w swojej stoczni w Luizjanie.
Umowa opiera się na ugruntowanej współpracy między obiema firmami. Do chwili obecnej Chouest zbudował dwanaście holowników Damen ASD 3212 i pięć Damen ASD Tugs 4517.
Damen zaprojektował 50-metrowy holownik ASD 5016, aby zapewnić eskortę, wstrzymanie, obsługę węży i prace konserwacyjne na morzu w Gujanie. Holownik dostarczy 120 ton statycznego uciągu słupkowego dostarczanego przez podwójne silniki C-280. Bogate doświadczenie operacyjne firmy Chouest dostarczyło wszystkie niezbędne składniki, aby projekt działał optymalnie po uruchomieniu w Gujanie.
Aby ułatwić konserwację węża, statek jest wyposażony w 27-metrowy pokład rufowy ze sprzętem do płukania węża i studzienką o pełnej szerokości. Holowniki będą również przewozić łódź roboczą, aby pomóc w operacjach obsługi węży. Holowniki ASD 5016 zbudowane przez Chouest będą wyposażone w sprzęt do reagowania na wyciek oleju.
Damen opracował projekt ASD Tug 5016 w ścisłej współpracy z Chouest, opierając się na ich rozległym doświadczeniu operacyjnym na morzu w Gujanie i uwagach klienta. Menadżer sprzedaży Damen Americas, Daan Dijxhoorn, powiedział: „ASD Tug 5016 jest świadectwem udanej relacji między nami a Edisonem Chouestem. ASD Tug 5016 czerpie ze sprawdzonej technologii Damen i stosuje ją w nowy sposób, aby sprostać wymaganiom Chouest i ich klientów. ”
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej