Damen Shipyards Group otrzymał kontrakt na zaprojektowanie nowego holownika offshore dla Edison Chouest Offshore. Chouest początkowo zbuduje dwa ASD Tugs 5016 w swojej stoczni w Luizjanie.
Umowa opiera się na ugruntowanej współpracy między obiema firmami. Do chwili obecnej Chouest zbudował dwanaście holowników Damen ASD 3212 i pięć Damen ASD Tugs 4517.
Damen zaprojektował 50-metrowy holownik ASD 5016, aby zapewnić eskortę, wstrzymanie, obsługę węży i prace konserwacyjne na morzu w Gujanie. Holownik dostarczy 120 ton statycznego uciągu słupkowego dostarczanego przez podwójne silniki C-280. Bogate doświadczenie operacyjne firmy Chouest dostarczyło wszystkie niezbędne składniki, aby projekt działał optymalnie po uruchomieniu w Gujanie.
Aby ułatwić konserwację węża, statek jest wyposażony w 27-metrowy pokład rufowy ze sprzętem do płukania węża i studzienką o pełnej szerokości. Holowniki będą również przewozić łódź roboczą, aby pomóc w operacjach obsługi węży. Holowniki ASD 5016 zbudowane przez Chouest będą wyposażone w sprzęt do reagowania na wyciek oleju.
Damen opracował projekt ASD Tug 5016 w ścisłej współpracy z Chouest, opierając się na ich rozległym doświadczeniu operacyjnym na morzu w Gujanie i uwagach klienta. Menadżer sprzedaży Damen Americas, Daan Dijxhoorn, powiedział: „ASD Tug 5016 jest świadectwem udanej relacji między nami a Edisonem Chouestem. ASD Tug 5016 czerpie ze sprawdzonej technologii Damen i stosuje ją w nowy sposób, aby sprostać wymaganiom Chouest i ich klientów. ”
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza