Port Marlborough New Zealand (PMNZ) i Damen Shipyards podpisały kontrakt na dostawę holownika z napędem azymutalnym 2111. Mierzący zaledwie 21 metrów długości ASD Tug 2111 ma uciąg 50 ton, a jego skeg Twin Fin i pędniki azymutalne zapewniają doskonałą manewrowość.
PMNZ, położony na szczycie Wyspy Południowej Nowej Zelandii, obsługuje port i przystanie w regionie oraz ułatwia funkcjonowanie i rozwój niektórych z najważniejszych gałęzi przemysłu Marlborough. Obejmują one żeglarstwo rekreacyjne, leśnictwo, winiarstwo, akwakulturę oraz turystykę krajową i międzynarodową, w tym rejsy wycieczkowe. Nowy ASD 2111 firmy Damen zapewni ważny wzrost zdolności holowniczych w porcie Picton, skąd kursują między wyspami promy pasażerskie i towarowe. Nowe promy wkrótce połączą ważne w skali kraju sieci drogowe i kolejowe między Wyspami Północnymi i Południowymi.
Nowa platforma produktowa Damen Compact Tugs została stworzona w odpowiedzi na potrzeby portów, które muszą pomieścić i manewrować coraz większymi statkami na dostępnej przestrzeni. Dzięki wyjątkowej mocy i zwinności w stosunku do swoich rozmiarów, ASD Tug 2111 będzie w stanie obsłużyć nową generację większych promów, którymi trzeba będzie manewrować wokół pirsów PMNZ.
ASD Tug 2111 posiada liczne funkcje bezpieczeństwa. Jego mostek 360° maksymalizuje świadomość sytuacyjną otaczających wód, a także pokładu zarówno z przodu, jak i z tyłu. Wysoka wolna burta ogranicza ilość wody na pokładzie do absolutnego minimum, a duża przestrzeń ładunkowa pozwala holownikowi ASD Tug 2111 bezpiecznie zbliżyć się do wspomaganego statku. Dzięki temu, że operacje holownicze zarówno na dziobie, jak i na rufie wykonywane są za pomocą pojedynczej wciągarki umieszczonej w osłoniętym miejscu, pokłady są wolne od przeszkód.
Niskie koszty utrzymania są wpisane w DNA ASD Tug 2111. Konstrukcja zawiera sprawdzony system chłodzenia stępki zamkniętą pętlą słodkiej wody. Zmniejszenie ilości pokładowych systemów wody morskiej do absolutnego minimum, obniża ilość czynności konserwacyjnych związanych z korozją.
ASD Tug 2111 jest standardowo wyposażony w silniki zgodne z IMO Tier II. PMNZ zdecydował się jednak na ich modernizację do zgodności z IMO Tier-III, co można osiągnąć stosunkowo szybko poprzez instalację systemu redukcji emisji Damen, do którego ASD Tug 2111 jest wstępnie przygotowany. Inne ekologiczne technologie wbudowane w gamę holowników kompaktowych obejmują nowy system wytwarzania energii elektrycznej, który wytwarza energię elektryczną, czerpiąc z dużej mocy dostępnej z głównych silników, zmniejszając w rezultacie zużycie paliwa i emisje.
Damen ma jeszcze pięć holowników ASD 2111 w budowie w Damen Shipyards Changde, dostępnych dla operatorów poszukujących szybkiego dostępu do najnowszej technologii holowników ze wszystkimi związanymi z tym wzrostami bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju, niezawodności i wydajności.
- Współpraca z Damen zapewnia nam dostęp do wiodącej technologii holowników - powiedział dyrektor generalny Port Marlborough Rhys Welbourn. - Naszym celem jest ulepszenie naszych usług holowania morskiego, wykraczając poza zgodność z normami środowiskowymi i modernizując naszą flotę dzięki tej współpracy. Bezpieczeństwo i wydajność naszych operacji w porcie Picton mają kluczowe znaczenie dla rozwoju sektora morskiego w naszym regionie. Nasza flota morska ułatwia przepływ niezbędnego handlu przez region, w tym turystyki, frachtu, promów i rejsów wycieczkowych - dodaje.
Damen Shipyards Group działa od ponad dziewięćdziesięciu lat i oferuje rozwiązania morskie na całym świecie, poprzez projektowanie, budowę, przebudowę i naprawę statków i ich komponentów. Poprzez integrację systemów tworzymy innowacyjne, wysokiej jakości platformy, które zapewniają naszym klientom maksymalną wartość dodaną.
Naszymi podstawowymi wartościami są społeczność, rzemiosło, przedsiębiorczość i zarządzanie. Naszym celem jest stać się najbardziej zrównoważonym producentem statków na świecie poprzez cyfryzację, standaryzację i seryjną budowę naszych statków.
Damen posiada 35 stoczni i 20 innych spółek w 20 krajach, wspieranych przez ogólnoświatową sieć sprzedaży i usług. Grupa Damen Shipyards oferuje bezpośrednie zatrudnienie dla około 12 500 osób.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española