W połowie marca w stoczni Crist w Gdyni położono stępkę pod kolejny statek offshore zamówiony przez firmę Olympic.
Stocznia Crist buduje obecnie dwa statki Construction Service Operation Vessels, które spółka Olympic zamówiła w 2022 roku. Zamówienie otrzymała grupa Ulstein, która z kolei zleciła ich wykonanie Cristowi.
Stępka pod pierwszą z tych jednostek (numer budowy 318) została położona w Criście 31 stycznia, zaś pod drugą (numer 219) 14 marca.
Budowane dla Olympic statki powstają na bazie projektu Ulstein SX222.
Będą wyposażone w hybrydowy napęd akumulatorowy i gotowe do przejścia
na paliwo metanolowe. Dodatkowo, w projekcie przewidziane zostało
miejsce na dodatkowe akumulatory, z których można będzie skorzystać gdy
dostępna będzie infrastruktura do ich obsługi w portach. Siostrzane
jednostki będą mierzyć 89,6 m długości i 19,2 m szerokości, a pływać na
nich będzie mogło po 126 osób w 91 kabinach. Statki będą pracować przy
obsłudze morskich farm wiatrowych.
Budowane w Criście
konstrukcje wykorzystują opatentowane projekty kadłuba Twin X-Stern, które
zapewniają lepszą manewrowość. Przy projekcie jednostek pracowało także
polskie biuro Ulstein Poland.
Stocznia Crist odpowiada za
budowę kadłubów. Pierwszy z nich zgodnie z harmonogramem ma zostać
odholowany do Norwegii w czwartym kwartale tego roku.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries