W połowie marca w stoczni Crist w Gdyni położono stępkę pod kolejny statek offshore zamówiony przez firmę Olympic.
Stocznia Crist buduje obecnie dwa statki Construction Service Operation Vessels, które spółka Olympic zamówiła w 2022 roku. Zamówienie otrzymała grupa Ulstein, która z kolei zleciła ich wykonanie Cristowi.
Stępka pod pierwszą z tych jednostek (numer budowy 318) została położona w Criście 31 stycznia, zaś pod drugą (numer 219) 14 marca.
Budowane dla Olympic statki powstają na bazie projektu Ulstein SX222.
Będą wyposażone w hybrydowy napęd akumulatorowy i gotowe do przejścia
na paliwo metanolowe. Dodatkowo, w projekcie przewidziane zostało
miejsce na dodatkowe akumulatory, z których można będzie skorzystać gdy
dostępna będzie infrastruktura do ich obsługi w portach. Siostrzane
jednostki będą mierzyć 89,6 m długości i 19,2 m szerokości, a pływać na
nich będzie mogło po 126 osób w 91 kabinach. Statki będą pracować przy
obsłudze morskich farm wiatrowych.
Budowane w Criście
konstrukcje wykorzystują opatentowane projekty kadłuba Twin X-Stern, które
zapewniają lepszą manewrowość. Przy projekcie jednostek pracowało także
polskie biuro Ulstein Poland.
Stocznia Crist odpowiada za
budowę kadłubów. Pierwszy z nich zgodnie z harmonogramem ma zostać
odholowany do Norwegii w czwartym kwartale tego roku.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth