Notowana na NYSE firma żeglugowa Costamare Inc. (NYSE: CMRE) twierdzi, że zgodziła się na zakup dodatkowych 21 statków do przewozu ładunków masowych po ogłoszeniu wejścia do sektora na początku tego roku.
Wraz z szesnastoma masowcami zakupionymi w czerwcu, flota zwiększy się do 37 masowców o łącznej pojemności około 1 910 000 DWT. Dostarczono już czternaście z nich.
Flota Costamare składa się również z 81 kontenerowców o łącznej pojemności około 581 000 TEU.
Firma ogłosiła dziś wyniki za drugi kwartał i pierwsze półrocze, odnotowując 82,8 miliona dolarów zysku netto w drugim kwartale. Oprócz akwizycji statków firma ogłosiła również nowe umowy czarterowe.
Ogłaszając wyniki, dyrektor finansowy Costamare, Gregory Zikos, skomentował:
„Odbicie na rynku kontenerów, które rozpoczęło się w drugiej połowie ubiegłego roku, trwało nadal w pierwszej połowie tego roku, czerpiąc siłę z korzystnej dynamiki podaży i popytu. Silny popyt konsumentów, niski poziom zapasów i ograniczenia w łańcuchu dostaw przyczyniły się do rekordowych stawek czarterowych i dłuższych czasów czarteru.
„Wszystkie nasze statki kontenerowe wyczarterowane w tym kwartale mają coraz wyższe poziomy wynajmu.”
„Z przyjemnością informujemy o nabyciu 21 dodatkowych statków, ponieważ po raz pierwszy ogłosiliśmy wejście w ten sektor. Nasza flota suchych ładunków masowych składa się z 37 statków o łącznej wielkości od 32 000 do 85 000 DWT, o średnim wieku 10 lat. Do tej pory dostarczono 14 statków, a reszta floty ma zostać dostarczona do końca roku.”
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów