Największy chiński armator COSCO tworzy przedsięwzięcie China Electric Ship Innovation Alliance. Do sojuszu przystąpiło 80 krajowych przedsiębiorstw, które mają otrzymać także wsparcie ze strony władz. Ma to ugruntować pozycję kraju jako jednego ze światowych liderów w zakresie elektryfikacji żeglugi.
W przedsięwzięcie zaangażowały się firmy z takich branż jak napędy elektryczne, projektowanie i budowa statków, obsługa portów i terminali, instytucje naukowe, dostawcy baterii elektrycznych, a także przedsiębiorstwa związane z inwestycjami i przemysłem. Celem sojuszu jest przyspieszenie rozwoju ekologicznej i zeroemisyjnej żeglugi. Członkowie będą współpracować i komunikować się, aby osiągnąć cele związane z dekarbonizacją.
Zdaniem przedstawicieli COSCO rozwój technologii nisko- i zeroemisyjnej jest konieczny dla globalnego przemysłu transportowego. Dodał, że ustanowienie tego sojuszu pomoże zintegrować zasoby z łańcucha przemysłu zielonej żeglugi i promować ustanowienie standardów zarówno dla statków niskoemisyjnych, jak i napędzanych tylko zielonymi paliwami. Ponadto zespół projektowy firmy przedstawił technologie, które mają wejść w skład zelektryfikowanego statku. Wedle założeń projektu zostanie też zbudowany statek elektryczny o pojemności 700 TEU.
Chińska firma testowała rozwiązania związane z zielonymi statkami w ramach mniejszej żeglugi śródlądowej, planując wykorzystanie tych doświadczeń w transporcie pełnomorskim. Zdaniem specjalistów z Nature Energy Journal, że z użyciem obecnej technologii jest możliwa elektryfikacja dużych kontenerowców podczas rejsów sięgających nawet do 5 000 kilometrów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii