W chińskiej stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering (DACKS) odbyła się ceremonia chrztu kolejnego kontenerowca dla Orient Overseas Container Line (OOCL). OOCL Sunflower to trzeci statek z serii o wyporności 16 828 TEU.
OOCL Sunflower (IMO: 9949728) został oficjalnie ochrzczony przez Jenny King, dyrektorkę INTCO Recycling Resources Co., Ltd. przy udziale gości, w tym przedstawicieli stoczni, przewoźnika, partnerów i klientów. Jak podkreśla OOCL. Ta seria najnowszych ekologicznych statków, każdy o pojemności 16 828 TEU, wykorzystuje najnowocześniejszą technologię, która zapewnia wyjątkową inteligencję, doskonałą wydajność środowiskową i wyjątkową wydajność operacyjną. Seria ta, zaprojektowana tak, aby nie tylko spełniać, ale i przewyższać obecne standardy środowiskowe, podkreśla zaangażowanie OOCL w zrównoważony rozwój.
– Jesteśmy przekonani, że ten statek znacznie zwiększy naszą zdolność do łączenia świata i obsługi naszych klientów w przyszłych rejsach. Patrząc w przyszłość do 2025 r., branża żeglugowa będzie musiała stawić czoła zarówno możliwościom, jak i wyzwaniom. Struktura floty OOCL będzie dalej optymalizowana, z bardziej wydajnymi i przyjaznymi dla środowiska nowymi statkami, które będą dostarczać i pływać, pozycjonując nas na przyszły wzrost. Wierzymy, że nasze statki będą nadal służyć jako ważne ogniwo łączące globalne rynki, ułatwiające rozwój handlu i dostarczające naszym klientom ulepszone, przyjazne dla środowiska, zintegrowane usługi logistyczne – powiedział Michael Xu, dyrektor i członek komitetu wykonawczego OOCL.


Nowy kontenerowiec należy do serii 10 statków, które mają stanowić innowację we flocie hongkońskiego przewoźnika. Ma on 367 metrów długości i 51 metrów szerokości i pływa pod banderą Hong Kongu.
Tak jak pozostałe jednostki w swojej serii, statek ma charakteryzować się zastosowaniem najnowocześniejszych technologii morskich, w tym systemów optymalizujących wydajność operacyjną poprzez zaawansowane gromadzenie danych, przechowywanie i transmisję. Wpływać ma to także na oszczędność paliwa i tym samym również ograniczenie emisji CO2. Oprogramowanie efektywności energetycznej ma oferować zalecenia dotyczące regulacji prędkości i monitorowania zużycia paliwa w czasie rzeczywistym, a także mierzenia pracy silnika, generatora i innych elementów napędu, aby zmaksymalizować wydajność. Statek zdobył trzy notacje „Smart Ship” wraz z notacjami przyjaznymi dla środowiska (ENVIRO) i zrównoważonym (SUSTAIN-1) z American Bureau of Shipping (ABS), wzmacniając zaangażowanie OOCL w zrównoważony rozwój i innowacje w branży morskiej.
OOCL Sunflower ma obsługiwać trasę Trans-Pacific Trade ECX1 firmy OOCL. Rotacja portów to: Hongkong / Yantian / Xiamen / Szanghaj / Nowy Jork / Savannah / Charleston / Laem Chabang / Cai Mep / Hongkong. Rejs w obie strony ma trwać 91 dni.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów