Załadowany rosyjską ropą naftową chiński tankowiec LINDA I utknął w porcie Algeciras na Gibraltarze. Swoją podróż do Turcji przerwał 27 października po tym jak odkryto, że nielegalnie dryfował.
Władze Gibraltaru zatrzymały tankowiec, kiedy dowiedziały się o jego wcześniejszych problemach. W okolicach Gibraltaru statek zszedł z radaru, dryfując bez odpowiedniego poinformowania o tym władz. Tankowiec nie reagował na ostrzeżenia nawigacyjne. W efekcie władze nakazały mu zakotwiczyć w porcie Algeciras.
W wyniku inspekcji na pokładzie LINDA I znaleziono kolejne braki i usterki, takie jak przekroczony limit siarki w paliwie bunkrowym. Na jednostkę nałożono 80 tys. euro kary w formie depozytu, który musiał zostać zapłacony przed opuszczeniem portu.
3 listopada jednostka, która rozpoczęła swój rejs w rosyjskim Nowosybirsku, ruszyła w dalszą drogę do Turcji.
Utilitas Wind i Port Tallinn będą wspólnie rozwijać port pod offshore
Na stronie KPRM opublikowano projekt ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód Zalewu Kamieńskiego
Rumunia pomogła wyeksportować w ubiegłym roku 12 mln ton zbóż z Ukrainy
Radny PiS domaga się wyjaśnień w sprawie rewitalizacji Opływu Motławy
O nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych dla polskiego transportu
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem