Chińska stocznia Hudong-Zhonghua w poniedziałek 31 sierpnia dostarczyła trzeci jamalski zbiornikowiec LNG dla spółki joint venture (JV), będącej własnością Cosco Shipping i japońskiej firmy MOL.
Statek, nazwany LNG Phecda na początku ubiegłego miesiąca, jest w stanie przetransportować do 174 000 metrów sześciennych schłodzonego paliwa. Statek zakończył próby morskie w lipcu.
LNG Phecda jest trzecim z czterech nowo budowanych konwencjonalnych zbiornikowców LNG dla projektu Jamał LNG, zamówionego przez JV. Jej siostrzane statki LNG Dubhe i LNG Merak zostały już dostarczone odpowiednio w listopadzie ubiegłego roku i styczniu tego roku.
Stocznia kontynuuje budowę czwartego statku LNG Megrez, podał MOL we wcześniejszym oświadczeniu.
Cztery statki są wyposażone w silniki dwupaliwowe WinGD i system ograniczający GTT. Każdy statek ma 290 metrów długości. Statki będą przewozić skroplony gaz ziemny z terminalu Jamał LNG do europejskich terminali LNG w celu dalszej dostawy, głównie do Azji. Ładunki będą początkowo dostarczane do terminali z projektu Jamał LNG na pokładach lodowych tankowców obsługujących terminal.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek