Chińska stocznia Hudong-Zhonghua w poniedziałek 31 sierpnia dostarczyła trzeci jamalski zbiornikowiec LNG dla spółki joint venture (JV), będącej własnością Cosco Shipping i japońskiej firmy MOL.
Statek, nazwany LNG Phecda na początku ubiegłego miesiąca, jest w stanie przetransportować do 174 000 metrów sześciennych schłodzonego paliwa. Statek zakończył próby morskie w lipcu.
LNG Phecda jest trzecim z czterech nowo budowanych konwencjonalnych zbiornikowców LNG dla projektu Jamał LNG, zamówionego przez JV. Jej siostrzane statki LNG Dubhe i LNG Merak zostały już dostarczone odpowiednio w listopadzie ubiegłego roku i styczniu tego roku.
Stocznia kontynuuje budowę czwartego statku LNG Megrez, podał MOL we wcześniejszym oświadczeniu.
Cztery statki są wyposażone w silniki dwupaliwowe WinGD i system ograniczający GTT. Każdy statek ma 290 metrów długości. Statki będą przewozić skroplony gaz ziemny z terminalu Jamał LNG do europejskich terminali LNG w celu dalszej dostawy, głównie do Azji. Ładunki będą początkowo dostarczane do terminali z projektu Jamał LNG na pokładach lodowych tankowców obsługujących terminal.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich