Notowania miedzi na giełdzie metali LME w Londynie rosną. Do amerykańskich portów docierają statki z miedzią przed zbliżającym się terminem 1 sierpnia, gdy USA mają nałożyć 50-procentowe cła na import tego metalu - informują maklerzy.
Miedź w dostawach 3-miesięcznych na LME jest wyceniana wyżej wobec 9.920,00 USD za tonę, notowanych na zakończenie poprzedniej sesji.
Na Comex w Nowym Jorku miedź kosztuje 5,7785 USD za funt, wyżej o 1,00 proc.
Na giełdzie metali SHF w Szanghaju miedź jest wyceniana po 79.730,00 juanów za tonę, w górę o 0,10 proc.
Co najmniej 4 statki z ładunkami miedzi starają się dotrzeć do amerykańskich portów, aby zdążyć przed planowanym wprowadzeniem przez prezydenta Donalda Trumpa 50-procentowych ceł na import miedzi od 1 sierpnia.
W Ameryce Łacińskiej znajdują się jeszcze dodatkowe 3 statki wypełnione chilijską miedzią, i one również podejmują gwałtowne starania, aby dotrzeć do USA.
To ostatnie próby podejmowane przez traderów, aby skorzystać z lukratywnych transakcji arbitrażowych na miedź.
W związku ze wzrostem cen miedzi w USA inwestorzy, w tym Glencore, Mercuria, Trafigura i IXM SA, wysyłali w ostatnich tygodniach ogromne ilości miedzi do amerykańskich portów.
Zagrożenie cłami USA na import miedzi spowodowało, że firmy te osiągnęły największe zyski w historii.
Na zakończenie poprzedniej sesji miedź na LME zyskała 60 USD i kosztowała 9.920,00 USD za tonę.
aj/ gor/
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów