13 września br. otwarto zmodernizowany zakład okrętów podwodnych Babcock w Devonport oraz budynek Babcock Engineering & Nuclear Skills w Plymouth. W uroczystości uczestniczyła
brytyjska minister ds. zamówień obronnych i przemysłu Maria Eagle. Tym samym Babcock zakończył szeroko zakrojony projekt rewitalizacji 9 Dock w Devonport.
Przedsięwzięcie obejmowało konserwację, przedłużenie żywotności i udoskonalenie obiektu, który od wczesnych lat dwutysięcznych realizuje znaczące usługi dla sektora okrętów podwodnych w zakresie prac infrastrukturalnych. Zmodernizowany zakład przyjmie brytyjskie okręty podwodne typu Vanguard, które mają kluczowe znaczenie dla wsparcia doktryny „Continuous at Sea Deterrent” (Ciągłego Odstraszania na Morzu) i zapewnienia Wielkiej Brytanii długoterminowego bezpieczeństwa narodowego.
- Wspieranie „Continuous at Sea Deterrent” jest najważniejszą rzeczą, jaką robimy. Ogromna inwestycja i rozwój technologii cyfrowej w naszym obiekcie dla okrętów podwodnych zapewnia Wielkiej Brytanii, teraz i w przyszłości, suwerenną i dostosowaną do potrzeb zdolność do serwisowania tych okrętów. Otwarcie naszego budynku w Plymouth tego samego dnia pokazuje nasze zaangażowanie w zapewnienie krytycznych umiejętności nuklearnych, których Wielka Brytania potrzebuje, aby realizować kluczowe programy obronne – podkreślił David Lockwood, dyrektor generalny Babcock.
- Flota Vanguard jest „sercem” brytyjskich zdolności odstraszania przeciwników oraz utrzymania bezpieczeństwa Wielkiej Brytanii. Obecny rząd jest zaangażowany w „potrójną blokadę” (ang. triple lock) naszej broni jądrowej i wzmocnienie bezpieczeństwa narodowego poprzez kluczowe procesy modernizacyjne, takie jak ten. Jestem zaszczycona, że mogę dziś otworzyć 9 Dock i mam okazję spotkać się i porozmawiać z pracownikami na temat ich kluczowego wkładu w bezpieczeństwo naszego kraju – podkreśliła minister ds. zamówień obronnych i przemysłu Maria Eagle.
Zakład Babcock będzie uczestniczyć w już trwającym programie
serwisowania okrętu podwodnego HMS Victorious (S29) o wartości 560 mln
funtów, którego celem jest przedłużenie jego zdolności operacyjnej.
Działania są prowadzone w ramach długoterminowego partnerstwa z
brytyjską Agencją Dostaw Okrętów Podwodnych (Submarine Delivery Agency)
przy konserwacji okrętów podwodnych typu Vanguard. Realizowany w ramach
tego projekt zapewnił około 1000 miejsc pracy, mając na celu także
ukazanie zaangażowania firmy Babcock we wspieranie społeczności lokalnej
w Plymouth.
W trakcie swojej wizyty w Plymouth minister Maria
Eagle uroczyście otworzyła także gmach Babcock Engineering & Nuclear
Skills, który jest częścią Babcock Skills Academy. Oddany do użytku
obiekt ma znacząco przyczynić się w zakresie szkolenia specjalistycznych
kadr oraz dalszego podnoszenia kwalifikacji już zatrudnianego personelu
w zakresie kwalifikacji potrzebnych w procesie konserwacji i
modernizacji okrętów podwodnych. Nowy gmach zwiększy również potencjał
stale rosnącego personelu Babcock w ramach rządowych programów
związanych z bezpieczeństwem atomowym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów