Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na „Przebudowę Nabrzeża Szyprów w Gdańsku” w ramach projektu: „Modernizacja wejścia do Portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap IIIA”. Długość przebudowywanego obecnie nabrzeża wynosi 383,2 m, jego pierwszą część o długości 425,3 m wyremontowano w 2014 r.
– Dzisiejsza umowa obejmuje ostatnie z zadań w bieżącym projekcie modernizacji wejścia wewnętrznego do Portu Gdańsk. Od 2010 roku, w ramach trzech etapów, Urząd Morski w Gdyni zrealizował prace w tym zakresie za kilkaset milionów złotych. Dzięki tym inwestycjom port staje się bezpieczniejszy, ale również i atrakcyjniejszy dla mieszkańców oraz turystów, którzy mogą m.in. korzystać z nowych ciągów spacerowych oraz nowej infrastruktury ułatwiającej uprawianie sportów wodnych – powiedział dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni Wiesław Piotrzkowski.
Wartość przedmiotu podpisanej dzisiaj umowy wynosi 28 471 085,09 zł
brutto, a jej wykonawca, firma Erbud S.A., ma 16 miesięcy na
zrealizowanie zadania. Przebudowa nabrzeża stanowi element
przedsięwzięcia „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku).
Etap IIIA” o całkowitej wartości 156 mln zł. Celem przedsięwzięcia jest
powstrzymanie dalszej degradacji nabrzeża, które obecnie jest w złym
stanie technicznym. Przebudowa ma przyczynić się do poprawy
bezpieczeństwa żeglugi poprzez wykonanie prac pogłębiarskich,
podczyszczeniowych w rejonie inwestycji. Nowo powstała infrastruktura
znacznie poprawi warunki postojowe jednostek pływających i może
przyczynić się do rozwoju turystyki i rekreacji.
– To kolejny
kontrakt w zakresie hydrotechniki w portfelu Erbud S.A., czujemy się
zaszczyceni mogąc realizować ten projekt. Zakres prac obejmuje budowę
nowego nabrzeża na odcinku ok. 380 m wraz z jego wyposażeniem.
Hydrotechnika jest jednym ze strategicznych kierunków ekspansji Grupy
Erbud. Grupa celuje w realizację najbardziej złożonych projektów w tym
obszarze, pozwalających na pełne wykorzystanie bogatego know-how Erbud z
innych obszarów budownictwa – powiedział dyrektor oddziału budownictwa
hydrotechnicznego Erbud S.A. Przemysław Preiss.
W zakres prac wchodzą roboty rozbiórkowe, budowa nabrzeża, przebudowa istniejącego kolektora kanalizacji deszczowej, budowa elementów oświetlenie, wyposażenia i oznakowania, wykonanie robót czerpalnych – podczyszczeniowych w bezpośrednim sąsiedztwie nabrzeża.
Pierwsze umowy na roboty budowlane w ramach IIIA zostały podpisane w lutym 2018 r. Dotyczyły one nabrzeża XVIII, Flisaków, Retmanów. Zakończenie realizacji całego etapu IIIA planowane jest na III kwartał 2023 r. Projekt obejmuje przebudowę nabrzeży oraz tor wodny na Martwej Wiśle, na odcinku od mostu kolejowego do Polskiego Haka, który jest przedłużeniem toru wodnego wykonanego w etapie II „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego w Gdańsku. Etap II – przebudowa szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie”.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął