Do czerwca 2023 roku zmieni się port morski w Wolinie. Projekt „Poprawa infrastruktury w małych portach: Wolin" obejmie budowę nowego nabrzeża rybackiego z dwoma pomostami pływającymi, zlokalizowanego przy portowym elewatorze.
Port w Wolinie położony jest na wschodnim brzegu wyspy Wolin, nad cieśniną Dziwną. Dokonywane były tutaj głównie przeładunki zboża, okresowo elementów budowlanych i innych. Dla przeładunków zboża najkorzystniejszy jest istniejący elewator z nabrzeżem (na zdj. głównym). Obecnie są one wyłączone z użytku.
Do tej pory problemem dla nabrzeża Przeładunkowego Południowego był brak poprawnego rozwiązania komunikacyjnego. Po przebudowie jednak wiele się tu zmieni.
– Nabrzeże będzie miało długość ponad 50 metrów, a na wyposażeniu znajdą się systemy odbojowe, punkty poboru energii, oświetlenie – informuje portal GospodarkaMorska.pl Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Szczecinie, który podpisał umowę z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Projekt będzie realizowany w systemie „Zaprojektuj i zbuduj".
– Postępowanie przetargowe na inżyniera kontraktu i wykonawcę inwestycji planujemy przeprowadzić w pierwszym kwartale przyszłego roku – uzupełnia pani rzecznik.
Port w Wolinie zmieni się po przebudowie w ramach Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze". Zgodnie z planem inwestycja ma być gotowa do czerwca 2023 roku.
Całkowity koszt przebudowy portu w Wolinie to niecałe 6 mln złotych, a kwota dofinansowania to ponad 4 mln złotych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania