Około dwunastu godzin trwał rozładunek nawozu mineralnego przez terminal Bałtyckiej Bazy Masowej (BBM) przy Nabrzeżu Szwedzkim. Towar przyjechał do Portu Gdynia w 22 wagonach typu RILS.
Producentem nawozu mineralnego o nazwie handlowej Saletrosan jest Grupa Azoty S.A. Z uwagi na silne właściwości utleniające substancja ta należy do ładunków niebezpiecznych klasy 5.1.
– Tak jak inne nawozy kwalifikowane do wyżej wspomnianej klasy, obsługiwane są przez Bałtycką Bazę Masową wyłącznie w opakowaniach zjednostkowanych - mówi Roman Małow, dyrektor ds. eksploatacji w Bałtyckiej Bazie Masowej.
Towar, który rozładowano w BBM został zapakowany przez producenta w worki typu BigBag - 600 kilogramów każdy.
– Ładunek dotarł do portu transportem kolejowym w wagonach typu RILS, których charakterystyczną cechą są przesuwne osłony brezentowe. Złożenie towaru w magazynie nastąpiło z wykorzystaniem samojezdnego żurawia z napędem hydraulicznym, wyposażonego w trawers o nośności 3600 kilogramów, a także dwóch wózków widłowych, których specjalistyczny osprzęt umożliwia szybki odwóz towaru do magazynu – wyjaśnia. – Złożony w magazynie towar jest składowany tymczasowo w maksymalnie trzech warstwach.
Jak się dowiedzieliśmy, gromadzony sukcesywnie w magazynie terminalu BBM shipment 3000 ton tego nawozu zostanie załadowany na statek M/V Thopaz w terminie 7-8 kwietnia. Następnie popłynie do Kłajpedy z przeznaczeniem do odbioru przez klienta litewskiego.
Rozładowywany w gdyńskim porcie Saletrosan ma zastosowanie przede wszystkim w rolnictwie. Tak jak pozostałe nawozy mineralne, aplikuje się go do gleb uprawnych w celu zwiększenia wydajności plonów.
Warto podkreślić fakt, że terminal BBM przeładował w ubiegłym roku blisko 80 tys. ton nawozów w opakowaniach zjednostkowanych typu BigBag, co stanowi najwyższy wolumen od 2015 roku, gdy spółka wdrożyła i dodała serwis tego typu ładunków do wachlarza oferowanych usług.
Spółka obecnie wchodzi w intensywny sezon tego typu przeładunków, który trwa od kwietnia do końca września.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland