Wielka Brytania nałożyła w środę następny pakiet sankcji na Rosję obejmujący zamrożenie aktywów kolejnych dwóch banków oraz ośmiu oligarchów, zakaz inwestycji w tym kraju, zaprzestanie do końca tego roku importu węgla i ropy.
Sankcje nałożono na Sbierbank, który jest największym bankiem w Rosji, oraz na Moskiewski Bank Kredytowy (MKB), zaś wśród oligarchów objętych nimi znaleźli się prezesi Gazprombanku - Andriej Akimow, Gazprom-Nieftu - Aleksander Diukow, gazowego koncernu Nowatek - Leonid Michelson i Siergiej S. Iwanow - prezydent grupy Alrosa, będącej największym na świecie producentem diamentów.
Jak podkreśla brytyjski rząd, łącznie sankcjami objętych jest już 18 rosyjskich banków o aktywach wynoszących 940 mld funtów oraz 82 oligarchów wraz z rodzinami, których aktywa to 170 mld funtów.
Ogłoszony pakiet sankcji zabrania jakichkolwiek nowych inwestycji w Rosji, a jak wskazano, w 2020 r. wartość brytyjskich inwestycji wyniosła 11 mld funtów oraz zakazuje importu z Rosji wyrobów żelaznych i stalowych, które jak podkreślono, są znaczącym źródłem dochodów dla rosyjskiej gospodarki. Od przyszłego tygodnia zakazany zostanie również eksport kluczowych urządzeń do rafinacji ropy naftowej oraz katalizatorów, co zmniejszy możliwości produkcyjne i eksportowe rosyjskiego sektora naftowego.
Ponadto w wydanym komunikacie znalazło się zobowiązanie, że do końca 2022 r. wstrzymany zostanie import rosyjskiego węgla i ropy, a "następnie, tak szybko, jak to możliwe, gazu". Jednak wstrzymanie importu ropy było już ogłoszone wcześniej, a brytyjski rząd zapowiadał wówczas, że również import gazu zostanie zakończony w tym roku.
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych