Fińska stocznia Rauma Marine Constructions dostarczyła firmie żeglugowej Wasaline nowy prom napędzany LNG. To Aurora Botnia.
Statek wypłynął z Raumy 25 sierpnia. Tego samego dnia zostanie ochrzczony w porcie macierzystym w mieście Vaasa w Finlandii.
Aurora Botnia to 150-metrowy prom samochodowo-pasażerski, który może pływać zarówno na LNG, jak i na biogaz (LBG), wyposażony w silniki Wärtsilä.
Zawiera najnowszą technologię ochrony środowiska. Dzięki temu jest pierwszym promem samochodowo-pasażerskim na świecie, który spełnia kryteria notacji klasy Clean Design.
Aurora Botnia będzie obsługiwać trasę między fińskim miastem Vaasa a szwedzkim miastem Umeå.
Przypomnijmy, że jej budowę rozpoczęto uroczyście we wrześniu 2019 roku. Kolejny kamień milowy przyniosło położenie stępki w lutym 2020 roku. We wrześniu 2020 roku statek został zwodowany, a w czerwcu 2021 roku przeszedł próby morskie.
Podsumowując, budowa trwała dwa lata i kosztowała 120 milionów euro.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth