Fińska stocznia Rauma Marine Constructions dostarczyła firmie żeglugowej Wasaline nowy prom napędzany LNG. To Aurora Botnia.
Statek wypłynął z Raumy 25 sierpnia. Tego samego dnia zostanie ochrzczony w porcie macierzystym w mieście Vaasa w Finlandii.
Aurora Botnia to 150-metrowy prom samochodowo-pasażerski, który może pływać zarówno na LNG, jak i na biogaz (LBG), wyposażony w silniki Wärtsilä.
Zawiera najnowszą technologię ochrony środowiska. Dzięki temu jest pierwszym promem samochodowo-pasażerskim na świecie, który spełnia kryteria notacji klasy Clean Design.
Aurora Botnia będzie obsługiwać trasę między fińskim miastem Vaasa a szwedzkim miastem Umeå.
Przypomnijmy, że jej budowę rozpoczęto uroczyście we wrześniu 2019 roku. Kolejny kamień milowy przyniosło położenie stępki w lutym 2020 roku. We wrześniu 2020 roku statek został zwodowany, a w czerwcu 2021 roku przeszedł próby morskie.
Podsumowując, budowa trwała dwa lata i kosztowała 120 milionów euro.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów