Zespół portowy Antwerpia-Brugia zanotował w 2023 spadki towarów. Łączne przeładunki wyniosły 271 mln ton towarów.
Zespół portów Antwerpia-Brugia poinformował, że 2023 rok przyniósł spadki w przeładunkach. Łącznie w portach przeładowano 271 mln ton towarów, o 5,5% mniej niż w 2022. Mniej było także kontenerów – o 6,3% licząc w tonażu i o 7,2% licząc w TEU. Odnotowano także mniej ładunków płynnych masowych – o 2,1%.
O 16,9% w stosunku do 2022 spadły przeładunki stali, stanowiącego największą kategorię produktów konwencjonalnej drobnicy. Jako powód wymieniono ogólnie słabszą kondycję europejskiego rynku obróbki i produkcji stali. Z kolei ładunków suchych masowych przeładowano o 13,9% mniej niż w rok wcześniej.
W 2023 roku do Antwerpii-Brugii zarejestrowano 20 156 zawinięć statków pełnomorskich. To wynik o 4,2% gorszy niż w 2022. O 2,6% wzrósł jednak całkowity tonaż brutto tych jednostek i wyniósł 657 mln GT.
Nie zabrakło jednak także rekordów. Zeebrugge obsłużono łącznie 169 statków wycieczkowych i 953 048 pasażerów, co jest najlepszym wynikiem portu w historii.
Choć większość europejskich portów, w tym te największe, nie podały jeszcze oficjalnych statystyk przeładunków za 2023 rok, pomimo spadków Antwerpia-Brugia najprawdopodobniej utrzyma drugie miejsce w Europie po Rotterdamie. Nie zapowiada się, żeby w pierwszej trójce, którą uzupełnia Hamburg, zaszły zmiany.
fot. Depositphotos
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje