Zespół portowy Antwerpia-Brugia zanotował w 2023 spadki towarów. Łączne przeładunki wyniosły 271 mln ton towarów.
Zespół portów Antwerpia-Brugia poinformował, że 2023 rok przyniósł spadki w przeładunkach. Łącznie w portach przeładowano 271 mln ton towarów, o 5,5% mniej niż w 2022. Mniej było także kontenerów – o 6,3% licząc w tonażu i o 7,2% licząc w TEU. Odnotowano także mniej ładunków płynnych masowych – o 2,1%.
O 16,9% w stosunku do 2022 spadły przeładunki stali, stanowiącego największą kategorię produktów konwencjonalnej drobnicy. Jako powód wymieniono ogólnie słabszą kondycję europejskiego rynku obróbki i produkcji stali. Z kolei ładunków suchych masowych przeładowano o 13,9% mniej niż w rok wcześniej.
W 2023 roku do Antwerpii-Brugii zarejestrowano 20 156 zawinięć statków pełnomorskich. To wynik o 4,2% gorszy niż w 2022. O 2,6% wzrósł jednak całkowity tonaż brutto tych jednostek i wyniósł 657 mln GT.
Nie zabrakło jednak także rekordów. Zeebrugge obsłużono łącznie 169 statków wycieczkowych i 953 048 pasażerów, co jest najlepszym wynikiem portu w historii.
Choć większość europejskich portów, w tym te największe, nie podały jeszcze oficjalnych statystyk przeładunków za 2023 rok, pomimo spadków Antwerpia-Brugia najprawdopodobniej utrzyma drugie miejsce w Europie po Rotterdamie. Nie zapowiada się, żeby w pierwszej trójce, którą uzupełnia Hamburg, zaszły zmiany.
fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland