pc
Stocznia Marine Projects Ltd. zbudowała w Gdańsku częściowo wyposażony trawler m/v Cap Arkona. To nowatorska uniwersalna jednostka typu haczykowiec/trawler/poławiacz skorupiaków (longliner/trawler/potter) dla australijskiego armatora Austral Fisheries Pty Ltd. W poniedziałek odbyło się wodowanie jednostki.
Statek umieszczony na pontonie „Conrad 2” opuścił stocznię Marine Projects Ltd. 23 września. Następnie po wprowadzeniu do doku pływającego został wodowany 24 września i jeszcze tego samego dnia powrócił do Marine Projects Ltd. dla dalszych prac wyposażeniowych.
Stocznia Marine Projects Ltd. poinformowała, że „jest to jednostka prototypowa, przystosowana do połowów różnymi metodami, co umożliwi efektywną eksploatację statku przez cały rok zgodnie z obowiązującymi w różnych okresach i rejonach ograniczeniami połowów”.
Cap Arkona ma 66,90 m długości, 15,00 m szerokości i 6,26 m wysokości bocznej. Jednostka zostanie wyposażona w dwa silniki spalinowe. Pojemność jej ładowni chłodzonej to 1 150 m3. Na statku będzie pracowała 40-osobowa załoga.
Jednostka została zbudowana wg przepisów BV dla klasy +1A ICE - IC, Fishing vessel, EO, RP. Po przeholowaniu do Norwegii trawler zostanie ostatecznie wyposażony w stoczni Båtbygg AS z Raudeberg i przekazany armatorowi w 2020 r.
Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowaniu gotowych jednostek (masowce, kontenerowce, ro-ro), holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki.
Marine Projests Ltd. zlokalizowana jest nad brzegiem Wisły przy Moście Wantowym w Gdańsku, na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego.
Cap Arkona w liczbach:
długość całkowita: 66,90 m
szerokość: 15,00 m
wysokość boczna (main deck): 6,26 m
ładownia chłodzona: 1 150 m3
pomieszczenia załogowe dla 40 osób (26 kabin)
napęd dwoma silnikami spalinowymi, 1 śruba nastawna w dyszy, 1 ster strumieniowy
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth