Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Ceny ropy na globalnych giełdach paliw mocniej spadają po ważnych doniesieniach z Rosji - informują maklerzy.
Agencja AFP potwierdziła w niedzielę, powołując się na niemieckie źródła dyplomatyczne, że w najbliższych dniach przedstawiciele władz Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii planują odbyć rozmowy z Iranem o jego programie nuklearnym. Wcześniej poinformowała o tym irańska agencja Tasnim.
Globalne temperatury w latach 2025-2029 prawdopodobnie osiągną rekordowe poziomy, co będzie miało poważne konsekwencje dla ludzi, gospodarek i środowiska - ostrzega Światowa Organizacja Meteorologiczna (WMO).
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem 20. tygodnia w żegludze morskiej. Będzie też o pauzie wojny celnej między USA a Chinami.
Co najmniej sześć cotygodniowych połączeń kontenerowych między USA i Chinami zostało zawieszonych przez największych operatorów żeglugowych, w tym MSC i Ocean Alliance. To efekt spadku popytu spowodowanego wojną handlową i nowymi cłami nałożonymi przez administrację Donalda Trumpa. Eksperci ostrzegają, że całkowity wolumen importu do USA może spaść nawet o 25%.
Na sytuację na rynku gazu w minionym sezonie zimowym największy wpływ miały niezależne czynniki, takie jak warunki pogodowe czy relacje popytowe - podażowe, jednak istotne okazały się także kwestie geopolityczne - m.in. zmiany w zakresie polityki handlowej w USA.
Fińska Agencja Infrastruktury Transportowej (FTIA) wybrała Aker Arctic do zaprojektowania lodołamacza nowej generacji do pomocy na Morzu Bałtyckim w ramach projektu Winter Navigation Motorways of the Sea III (WINMOS III) współfinansowanego przez Unię Europejską. Oprócz wstępnego projektu, ocen technicznych i porównania koncepcji, prace obejmą testy modelowe i opracowanie ostatecznego pakietu projektu koncepcyjnego.
Wraz z dekarbonizacją sektora morskiego, porty muszą przystosować się do realiów wymagających obsługi paliw alternatywnych, wśród których wiodącą rolę odgrywa LNG. Infrastruktura portowa przystosowana do bunkrowania LNG staje się czynnikiem przyczyniającym się do wzmacniania konkurencyjności portu.
Wody Polskie są gotowe do zimowej osłony przeciwpowodziowej w sezonie 2024/2025. Pracownicy Wód Polskich prowadzą prace utrzymaniowe, kontrolują stan rzek i urządzeń wodnych. W gotowości do akcji lodołamania jest flota 26 lodołamaczy na Wiśle, Odrze, Warcie i Noteci. Wszystko dla zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańców, ich mienia oraz infrastruktury i zmniejszenia zagrożenia związanego z powodziami zimowymi.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”