Grecja i Bangladesz znalazły się na celowniku organizacji ekologicznych, które wezwały te kraje do zaprzestania nielegalnego umieszczania na mieliźnie przeznaczonych do rozbiórki statków. Jednostki zawierają azbest i inne toksyczne materiały.
Inicjatywa Przejrzystości Recyklingu Statków (SRTI) prowadzona przez Inicjatywę Zrównoważonej Żeglugi (SSI) osiągnęła liczbę 3439 statków, których właściciele i operatorzy są częścią odpowiedzialnego programu recyklingu statków.
Przynajmniej pięciu pracowników straciło życie w tracie rozbiórki statków na plażowych stoczniach w Bangladeszu w ostatnim kwartale 2020 roku – donosi organizacja ekologiczna NGO Shipbreaking Platform.
W trzecim kwartale 2020 roku zezłomowano łącznie 170 statków. Z tego 65%, czyli 110 statków, sprzedano na plaże Azji Południowej, wynika z ostatniego kwartalnego raportu opublikowanego przez platformę NGO Shipbreaking Platform
Pandemia koronawirusa praktycznie sparaliżowała rynek rozbiórki statków w Azji Południowej, ponieważ środki blokujące ruch ludzki są nadal wprowadzane na całym subkontynencie.
Europejscy przewoźnicy popierają odowiedzialne złomowanie w Alang (Indie). Większość z nich zamierza wysyłać na ten niedawno zmodernizowany obiekt. swoje statku na złom. Oznacza to, że armatorzy wyżej cenią dostosowanie stoczni do międzynarodowych standardów niż dbanie o środowisko i bezpieczeństwo pracowników.
Najnowszy raport NGO Shipbreaking Platform, organizacji walczącej o bezpieczeństwo pracowników stoczni złomowych, ujawnił, że aż 60 proc. z 768 złomowanych jednostek zostało zezłomowanych na plażach w Indiach, Pakistanie i Bangladeszu.
Do kolejnej tragedii doszło w prymitywnej stoczni złomującej w Chittagong, w Bangladeszu. 19 stycznia na 50-letniego pracownika spadł żelazny pręt. Mężczyzna zmarł na miejscu.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli