Centrum Nowych Kompetencji (CNK) z Gdyni uzyskało certyfikat uznania The Nautical Institute dla swojego symulatora jednostki Crew Transfer Vessel (CTV). Jest to pierwsza taka certyfikacja w Europie, co stanowi znaczące wyróżnienie dla polskiego ośrodka.
21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.
Firma Ignitis Renewables, rozwijająca na Litwie swoje lądowe farmy wiatrowe, pochwaliła się transportem elementów turbin wiatrowych z portu w Kłajpedzie na miejsce ich instalacji.
Trwają pracę na budowie elektrowni CCGT Grudziądz. Pod koniec marca do Portu Gdańsk statek Chipolbroku, Chipol Changjiang, dostarczył ważący 300 ton element obiektu, który następnie z użyciem barki przetransportowano na miejsce przeznaczenia, gdzie 10 kwietnia został przejęty przez robotników zaangażowanych w to przedsięwzięcie budowlane.
Projekt realizowany przez G-TEC, będącego podwykonawcą dla konsorcjum, w skład którego wchodzą DEME Offshore, TFKable Group i NKT, obejmował około 130 km eksportowych i 127 km międzysystemowych, które połączą 76 turbin wiatrowych i dwie podstacje morskie.
Najnowszy raport Wood MacKenzie poświęcony globalnemu rynkowi turbin wiatrowych stwierdza, że wolumen zamówień osiągnął nowy rekord w ubiegłym roku. Spowolnienie wzrostu odnotował sektor morskiej energetyki wiatrowej, który nie dotrzymał kroku dynamice sektora onshore wind.
Przedstawiciele Baltic Power organizują cykl spotkań z rybakami w związku z planowanym uruchomieniem budowy pierwszej morskiej elektrowni wiatrowej. Spotkania odbędą się w Łebie i we Władysławowie.
Wczoraj w Teksasie odbyło się wodowanie pierwszego zbudowanego w Stanach Zjednoczonych statku do instalacji morskich turbin wiatrowych.
Huntington Ingalls Industries (HII) kończy prace w suchym doku, w trakcie którego wykonano tankowanie i kompleksowy remont USS John C. Stennis (CVN 74), lotniskowca typu Nimitz. To jeden z największych okrętów w arsenale US Navy.
W obliczu wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i koniecznością redukcji emisji gazów cieplarnianych, dekarbonizacja oraz transformacja energetyczna stały się kluczowymi priorytetami dla wielu krajów i społeczności na całym świecie. Jednakże, realizacja tych celów wymaga nie tylko zaawansowanych technologii, ale także dostępu do kluczowych surowców niezbędnych do produkcji nowoczesnych rozwiązań energetycznych.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
CMS wspiera Gaz-System przy zawarciu pierwszej w Polsce umowy czarteru jednostki FSRU
Huti zapowiadają nasilenie ataków na statki
APRS S.A. podsumowuje projekt w zakresie ochrony wód
Podpisano umowę dt. budowy multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego w Porcie Szczecin
Babcock nie próżnuje i doposaża kolejną fregatę typu 31, przyszły HMS Active