Urząd Morski w Gdyni podpisał kolejne umowy w ramach inwestycji realizowanych z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Kontrakty dotyczą pełnienia nadzoru inwestorskiego nad modernizacją infrastruktury portowej w Łebie i Ustce. Projekty te przygotowują oba porty do obsługi morskich farm wiatrowych.
12 maja odbyło się otwarcie ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego przez Urząd Morski w Gdyni, którego przedmiotem jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn. „Remont istniejącego wejścia do Portu Morskiego w Ustce”, realizowanej w ramach projektu „Budowa morskiego terminalu serwisowego offshore w Ustce”.
Wybrany generalny wykonawca zaprojektuje w szczegółach i zbuduje nową infrastrukturę portową i budynki w Ustce, które składać się będą na bazę operacyjno-serwisową dla morskich farm wiatrowych.
Spółka PGE Baltica potwierdziła, że otrzymała zaświadczenie o wejściu w życie pozwolenia na budowę bazy operacyjno-serwisowej w Porcie Ustka.
Sweco Polska podpisało umowę z PGE Baltica na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu dla inwestycji pn. „Zaprojektowanie i budowa bazy operacyjno-serwisowej w porcie Ustka”. Projekt ten jest kluczowym elementem infrastruktury wspierającej rozwój morskich farm wiatrowych (MFW) Baltica-2.
PGE w zasadzie od samego początku pozostaje jednym z najaktywniejszych graczy w polskim sektorze morskiej energetyki wiatrowej, wydatnie przyczyniając się do jego rozwoju. Skupiona na morskiej energetyce spółka PGE Baltica w 2024 miała ręce pełne roboty, działając na kilku frontach. Przyniosło to jednak konkretne, zauważalne postępy, które znacznie przybliżają Polskę do przyłączenia do sieci energetycznej nowych mocy – tym razem prosto z morza.
Spółka PGE Baltica rozstrzygnęła przetarg na wybór inżyniera kontraktu do nadzoru projektu i budowy bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Sweco Polska.
Wojewoda Pomorski wydał pozwolenie na budowę bazy operacyjno-serwisowej w Porcie Ustka.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie ogłosił informację o wydaniu decyzji środowiskowej nr 16/2024. Dokument został podpisany 31 grudnia 2024 r. i dotyczy realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej – etap II”.
PGE Baltica poinformowała o rozstrzygnięciu przetargu na budowę bazy serwisowej w Ustce. Zwycięzcą jest Korporacja Doraco.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli