Firma Protea poinformowała, że dwa żurawie typu Knuckle Boom (SWL 6t, R=28m), wyprodukowane dla CS Wind, pomyślnie przeszły wszystkie wymagane testy przeprowadzone w obecności przedstawicieli Urząd Dozoru Technicznego (UDT). Urządzenia uzyskały pełną certyfikację i są w pełni gotowe do pracy w wymagających warunkach morskich. Powstały na potrzeby realizacji Baltic Power, pierwszego polskiego projektu offshore wind na Morzu Bałtyckim.
Rozmowa z Pawłem Grządko, Blue Water Shipping: Platforma NOBLE RESOLVE po zakończeniu prac w Polsce, została natychmiast zmobilizowana do kolejnego projektu. Nie obserwujemy na tym rynku żadnych przestojów jednostek głównych.
Stocznia Conrad z dumą ogłasza zwodowanie drugiej jednostki z serii Conrad C144s, o nazwie EXTRA TIME. Najnowszy jacht podtrzymuje sukces swojego poprzednika, ACE i jest kolejnym największym prywatnym jachtem motorowym zbudowanym przez Conrad S.A. oraz w Polsce.
Morska Agencja Gdynia zostanie uhonorowana medalem im. Eugeniusza Kwiatkowskiego. To prestiżowe wyróżnienie, które co roku przyznają gdyńscy samorządowcy za wybitne zasługi dla Gdyni. MAG podczas swojej kilkudziesięcioletniej działalności znacząco przyczynił się do rozwoju całego sektora gospodarki morskiej w Polsce.
Firma to ludzie, bez ich rozwoju nie można myśleć o nowoczesnym przedsiębiorstwie – mówi Robert Nalewaj, HR Menager spółki HanseYachts, jednego z największych producentów jachtów na świecie. Czy tu tkwi tajemnica sukcesu firmy?
Bardzo dużo mówi się obecnie o potrzebie budowy polskiej floty offshore. Zawsze przy okazji wspomina się, że polskie stocznie są gotowe do tego typu realizacji, ale praca nad statkiem zaczyna się od biur projektowych. Funkcjonujące w Gdyni biuro Ulstein ma już bogate doświadczenie w tego typu jednostkach, ale nie tylko. W ciągu dziesięciu lat istnienia firma wypracowała sobie pokaźne portfolio i mocną pozycję na rynku. O dotychczasowych doświadczeniach i rozwijającym się rynku rozmawiamy z Danielem Joskowskim, General Managerem U
Nietypowy statek typu FLO-FLO z łopatami do elektrowni wiatrowych na pokładzie, zawinął w zeszły weekend do portu w Gdyni. Wyładunek z jednostki Sun Rise trwał około dwóch dni.
Na przestrzeni ostatnich dwóch tygodni na rynku żeglugowym było nadal bardzo ciężko. Na sytuację wpływały przede wszystkim: zapaść na rynkach ropy, powszechna niepewność co do dalszego rozwoju wypadków i jako konsekwencja wstrzymywanie oraz ograniczanie części inwestycji żeglugowych i offshorowych. Towarzyszyła temu stosunkowo niewielka liczba przeprowadzanych transakcji kupna – sprzedaży statków z drugiej ręki. Ceny statków, zarówno nowych jak i używanych, były stabilne dla niektórych segmentów jak tankowce, ale dla więks
4 kwietnia gdyńska firma STAL Complex Sp.z o.o. przekazała klientom z Norwegii dwie barki do hodowli łososia. Barki o numerach 75 i 76 zostały zakończone i przekazane w ustalonym terminie. Biorąc pod uwagę skomplikowaną sytuację panująca od 15 marca, związaną z obostrzeniami wprowadzonymi w wyniku epidemii jest to niewątpliwie duży sukces firmy.
E-prom Ellen, najmocniejszy na świecie w pełni elektryczny prom, zaczął już przewozić pasażerów. Pokonując odległość 22 mil morskich pomiędzy duńskimi wyspami Ærø oraz Fynshav, jednostka ta może przepłynąć 7 razy dłuższy dystans niż jakikolwiek inny prom elektryczny przemierzający wody naszej planety.
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana