Firma Protea poinformowała, że dwa żurawie typu Knuckle Boom (SWL 6t, R=28m), wyprodukowane dla CS Wind, pomyślnie przeszły wszystkie wymagane testy przeprowadzone w obecności przedstawicieli Urząd Dozoru Technicznego (UDT). Urządzenia uzyskały pełną certyfikację i są w pełni gotowe do pracy w wymagających warunkach morskich. Powstały na potrzeby realizacji Baltic Power, pierwszego polskiego projektu offshore wind na Morzu Bałtyckim.
Żurawie Knuckle Boom zostały zaprojektowane i zbudowane z myślą o niezawodności, bezpieczeństwie oraz odporności na trudne warunki środowiskowe. Jak podkreśla dostawca, dzięki nim będzie sprawne prowadzenie operacji serwisowych i przeładunkowych w obszarze offshore.
Według Protea udział firmy w projekcie Baltic Power, spółki powołanej przez Orlen i Northland Power, to dowód jej technologicznej kompetencji i realny wkład w rozwój nowoczesnej, morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Aktualnie trwa instalacja morskich turbin wiatrowych, jednych z największych i najbardziej zaawansowanych z dostępnych na rynku turbin - V236-15.0 MW pod firmy Vestas.
Baltic Power to obecnie najbardziej zaawansowany i najdynamiczniej rozwijany projekt budowy morskiej farmy wiatrowej w polskiej części Bałtyku. Na obszarze zlokalizowanym ok. 22 km od brzegu na wysokości Łeby i Choczewa stanie 76 turbin wiatrowych, o mocy 15 MW, które będą produkował do 1,2 GW czystej energii zasilając rocznie ponad 1,5 miliona gospodarstw domowych. Docelowo zostanie zainstalowanych76 turbin o mocy 15 MW. 52 z tych turbin będą posadzone na wieżach w części wyprodukowanych ze stali niskoemisyjnej, wyprodukowanej przez Arcelor Mittal.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej