• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Od maja 2028 roku w Australii będzie obowiązywał zakaz eksportu żywych owiec drogą morską

Rząd Australii ogłosił, że eksport żywych owiec drogą morską zakończy się 1 maja 2028 roku. Decyzja wywołuje niemałe kontrowersje z racji na znaczenie hodowli tych zwierząt w kraju. Ich populacja wynosi ponad 70 mln sztuk. Stąd zostaną podjęte działania, które mają wesprzeć osoby działające w tej branży i uchronić przed potencjalnymi stratami finansowymi.

13.05.2024, 13:47
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. rozpoczyna się budowa promu dla norweskiego armatora

Na terenie gdańskiej stoczni 8 maja odbyło się cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym dla norweskiej firmy żeglugowej Torghatten Nord AS. To kolejny statek powstający na terenie zakładu, w powstającego w ramach rozwijanej oferty w postaci budowy niskoemisyjnych jednostek, z których większość wchodzi właśnie na morski rynek w Norwegii.

08.05.2024, 12:45
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.

W środę, 8 maja br. o godzinie 12.00 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding S.A. odbędzie się uroczystość cięcia pierwszej blachy do budowy promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym. Prom zamówiony został przez jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii - Torghatten Nord AS.

06.05.2024, 09:41
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore

W efekcie działań władz lokalnych, stanowych służb i kapitanatu portu w celu stworzenia tymczasowego kanału o dużym zanurzeniu, kolejne duże statki opuszczają Baltimore. Od momentu katastrofy, gdy zawalił się most Francis Scott Key, wiele statków spędziło przymusowo w porcie kilka tygodni, oczekując na przywrócenie żeglowności na rzece Patapsco.

29.04.2024, 09:33
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Fiasko drugiej aukcji morskiej energetyki wiatrowej na Litwie. Zabrakło oferentów

Ogłoszony w styczniu przez litewskie władze na budowę swojej drugiej elektrowni wiatrowej na Bałtyku o mocy 700 MW nie przyciągnął wystarczającej liczby oferentów. Zainteresowanie inwestycją wyraziła tylko krajowa firma Ignitis, a żeby aukcja się odbyła potrzeba było jeszcze chociaż jednego podmiotu. Termin składania ofert trwał do 15 kwietnia tego roku.

17.04.2024, 13:05
Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie

Polacy liderami w żeglarskim Pucharze Świata na Majorce

Paweł Tarnowski w windsurfingowej klasie iQFoil oraz załoga Łukasz Przybytek i Jacek Piasecki w klasie 49er prowadzą w klasyfikacji generalnej regat o Puchar Księżniczki Zofii. Regaty te odbywają się na Majorce, mają rangę Pucharu Świata i dla żeglarzy są jednym z najważniejszych sprawdzianów formy przed zbliżającymi się Igrzyskami Olimpijskimi. Medalistów poznamy w sobotę 6 kwietnia.

04.04.2024, 21:27
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi

Wiele firm wskazuje, że ubiegłotygodniowa katastrofa, w wyniku której doszło do zawalenia mostu w Baltimore, doprowadziła do zaburzenia żeglugi w regionie. Wallenius Wilhelmsen wskazuje u siebie straty wynoszące do 10 mln dolarów.

03.04.2024, 21:38
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Zmarł ostatni żołnierz, który przeżył japoński atak na Pearl Harbor na USS Arizona

Zmarł ostatni żołnierz z amerykańskiego pancernika USS Arizona, który cumował w Pearl Harbor podczas japońskiego ataku w grudniu 1941 roku. Lou Conter miał 102 lata – poinformowało stowarzyszenie Pacific Historic Parks, upamiętniające ofiary ataku.

02.04.2024, 11:15
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających

Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.

25.03.2024, 09:45
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Śliwka (PiS) o sfinansowaniu toru wodnego w Elblągu: propozycja pójścia na skróty

Kandydat na prezydenta Elbląga, poseł PiS Andrzej Śliwka ocenił, że zapowiedź MI o sfinansowaniu toru wodnego przed portem w Elblągu, to pójście na skróty. Jak dodał, proponował m.in. 100 mln zł. na inwestycje rozwojowe i wpisanie portu jako strategicznego dla gospodarki.

22.03.2024, 20:30
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.