Orły Pomorskie to prestiżowy plebiscyt, który od ponad dwóch dekad wyróżnia wybitne osiągnięcia osób, firm i instytucji z regionu Pomorza. W tym roku, tradycyjnie już, część wyróżnień trafiła do osób lub firm związanych z gospodarką morską.
Stena Line ogłosiła, że przejmuje spółkę NLC Ferry, operatora linii Wasaline, obsługującego połączenie między szwedzkim portem Umeå i fińską Vaasą.
Unia Europejska intensywnie wdraża systemy OPS (Onshore Power Supply), umożliwiające zasilanie statków energią elektryczną bezpośrednio z nabrzeża podczas postoju w porcie. OPS pozwala na wyłączenie statkowych agregatów spalinowych, co znacząco redukuje emisję CO₂, tlenków azotu i siarki oraz hałas w centrach portowych. Polskie rozwiązanie technologiczne w tym zakresie jest już gotowe.
Przewoźnik poinformował o podpisaniu listu intencyjnego ze stocznią China Merchant Industries z siedzibą w Weihai, w sprawie dwóch statków towarowych C-Flexer RoRo Cargo.
W Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni w Budynku Wielofunkcyjnym zainaugurowano w czwartek XIV edycję Konferencji Naukowej Logistyka Morska „LogMare 2025” – prestiżowego wydarzenia łączącego środowisko naukowe, przedstawicieli biznesu i instytucji publicznych.
W chińskiej stoczni mieszczącej się w Weihai, CMI Shipyard, odbyła się 16 października ceremonia chrztu i przekazania nowego statku, który dołączy do floty Stena Line. Stena Connecta, Wkrótce wyruszy on w swój pierwszy rejs, do macierzystego portu, leżącego nad Morzu Irlandzkim.
W związku z konferencją prasową posła Kacpra Płażyńskiego i posłanki Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, która odbyła się w 13 października br. przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., oraz pojawiającymi się w przestrzeni publicznej informacjami dotyczącymi postępowania na korzystanie z Publicznego Terminala Promowego, gdyński port przedstawił swoje stanowisko na ten temat. Jest to pokłosie reakcji na ogłoszone wyniki przetargu, podane do wiadomości publicznej na początku września.
Posłowie PiS złożyli do NIK wniosek o wszczęcie kontroli w Porcie Gdynia. Jest to pokłosie rozstrzygniętego we wrześniu przetargu na 6-letnią obsługę terminala promowego w porcie w Gdyni, który wygrała szwedzka firma Stena Line. W przetargu uczestniczyło też konsorcjum polskich operatorów promowych.
Podczas tegorocznego Forum Gospodarki Morskiej, które odbyło się 10 października w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni, wiele miejsca poświęcono innowacjom w branży morskiej, w tym cyfryzacji. Podczas panelu „Cyberbezpieczeństwo i Żegluga Autonomiczna: Technologie na kursie: Systemy Autonomiczne, Sztuczna Inteligencja i Cyfrowa Odporność w Gospodarce Morskiej – Szanse, czy Zagrożenia?” szczegółowo przyjrzano się roli AI w tworzenie zarówno nowych możliwości rozwoju w branży morskiej.
Przewoźnik Stena Line poinformował, że zawarł kontrakt z duńską gminą Frederikshavn z myślą o obsłudze promowej tamtejszego portu, w tym terminalu promowego. Ma to stanowić kolejny rozdział długoletniej współpracy, pieczętując ją kolejne 50 lat.
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS