• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Statek towarowy stracił stateczność w porcie, kontenery spadły do wody

Mały kontenerowiec ładujący kontenery w wietnamskim porcie stracił stateczność, przez co przewrócił się na bok i stracił część ładunku. W zdarzeniu nikt nie ucierpiał, ale władze wietnamskie zalecają, aby statki korzystały z alternatywnych tras, ponieważ istnieje ryzyko zderzenia z dryfującymi kontenerami.

28.04.2021, 12:37
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Gowin: Lockdown traktuję jako ostateczność

Całkowity lockdown traktuję jako ostateczność; miesięczny koszt wiosennych ograniczeń sięgał 90 mld zł, teraz musielibyśmy liczyć się z co najmniej takimi samymi kosztami - mówi "Dziennikowi Gazecie Prawnej" wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin.

09.11.2020, 09:53
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Zapraszamy na seminaria - Kryteria stateczności statku w stanie nieuszkodzonym drugiej generacji

Podkomitet ds. Projektowania i Konstrukcji Statków (SDC Sub-committee) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) zakończył w pierwszej połowie lutego 2020 r. prace nad nowymi kryteriami oceny stateczności statków w stanie nieuszkodzonym. Prace, trwające ponad 15 lat, zaowocowały projektowymi kryteriami, które znane są pod nazwą „Kryteria stateczności statków w stanie nieuszkodzonym drugiej generacji”.

10.03.2020, 09:58
Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu

Stateczność, ekologia i konkrecje – nowa katedra w Akademii Morskiej w Szczecinie

Katedra Oceanotechniki i Budowy Okrętów – nowa jednostka na Wydziale Nawigacyjnym – działa w Akademii Morskiej w Szczecinie od 1 września.

22.09.2016, 14:01
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Program WinSea szansą na poprawę stateczności awaryjnej statków typu ro-pax

Kilka tragicznych zatonięć promów w latach 1987- 2014 świadczy o konieczności prowadzenia dalszych prac nad kwestiami niezatapialności i stateczności awaryjnej, ujętych przez przepisy międzynarodowe w rezolucjach Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO – MSC.216(82). Zmieniony rozdział II-1 „Niezatapialność i stateczność awaryjna” Konwencji SOLAS 1974 oraz obszerne noty wyjaśniające (MSC.281(85)) nie wyczerpują tematu bezpieczeństwa awaryjnego.

01.05.2016, 08:50
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.